Upgradeproblemen in c#

Status
Niet open voor verdere reacties.

OcketN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb een belangrijke vraag. Ik ben dus slechts recentelijk begonnen met C# en ik kom uit een java omgeving waar het in principe niet moeilijk is om te bepalen met welke versie van Java je werkt. Je weet ook meteen of hetgeen je geschreven hebt zal werken of niet.

Nu ben ik bezig aan het programmeren in Visual Studio's. Ik heb deze zelf geïnstalleerd. Daarbij zit blijkbaar C#, maar ik kan mij niet herinneren dat ik C# appart heb geïnstalleerd. Dus ik weet ook niet over welke versie het gaat.

Ik wil toch LINQ gebruiken (LINQ to SQL) en ik ben er zeker van, na even zoeken, dat ik LINQ bij mij persoonlijk wel zal kunnen integreren, vermits ik wat foefel enzo. Maar ik vraag mij af, sinds ik geen kennis heb van hoe het zit met upgrades en hoe het komt dat C# plots op mijn machine staat, wat zou er gebeuren als ik LINQ integreer in een pakket dat door tientallen mensen wordt gebruikt, maar hun machine heeft de verkeerde .Net versie geïnstalleerd?

Of is het anders dan bij Java, waarbij je moet rekening houden welke VM er op de doelmachine staat? Zal elke machine met die .exe kunnen werken of moet ik rekening houden met de .Net versie op mijn doelmachines?

Met vriendelijke groeten,

OcketN.

ps: Ik deed reeds enkele zoekopdrachten via Google, maar de antwoorden die ik kreeg waren allerminst bevredigend.
 
Allereerst is het van belang om te weten welke versie van Visual Studio je gebruikt.
Verder heeft Windows vista en Windows 7 standaard of het .NET Framework 3.0 of 3.5

En om mensen te kunnen verplichten een nieuwe versie te installeren zou je een installer kunnen maken die kijkt of de juiste versie van het .NET Framework wel is geïnstalleerd. Een goed programma hiervoor is "Advanced Installer"
 
Wel, ik heb VS 2008. Ok, wat ik dus niet wist is klaarblijkelijke de versie van .Net bij de versie van VS staat :). Dus, visual studio 2008 en .NET 3.5 SP1.

Hmm, het zou wel leuk zijn om te weten wat er precies gebeurt bij een combinatie.

Stel dat er een platform ontwikkeld is op .NET 2.0. Dat platform wordt door een tiental mensen gebruikt en ik schrijf daar modules voor in .NET 3.5. wat zal er gebeuren als de twee gecombineerd woden?

En wat moet ik doen om het te vermijden?

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan