upgradn of nieuw systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsg877

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
hallo,

ik heb Call of Duty: Black ops gekocht en ik kan deze niet spelen. als ik speel valt het spel uit en krijg ik een fout melding die steeds verschilt soms staat er: ran out of memory, iets met directx en soms krijg ik een fatal error. Kan ik door 1 of 2 nieuwe onderdelen in mijn computer het spel wel spelen of is het beter om een nieuwe PC te kopen.

hier zijn alle onderdelen van mijn pc,

Moederbord: Asus M2N-X Plus
Chipset: nVidia GeForce 6100V
Processor: AMD Athlon 64 X2 dual core 5000+
fysiek geheugen: 2048MB (2x 1024 DDR2-SDRAM)
videokaart: NVIDIA GeForce GT 240
harde Schijf: Western Digital WD2500YS-01SHB1 (251 GB)

ik heb geen idee wat ik er allemaal nog meer bij moet zetten dus als ik iets niet heb vraag even dan zet ik het er alsnog bij

Je heb 2GB RAM en dat is minimaal voor Black Ops dus al heb je veel processen op de achtergrond draaien is het geen wonder dat hij zo'n reactie geeft.

CPU is ook al slecht, je videokaart is ook niet meer de beste vandaag, en vast een oude slome harddisk en geheugen op het nippertje.

HDD is misschien het enigste wat je kan hergebruiken.

Laatst bewerkt:
koop wat extra werkgeheugen. ik denk dat je DDR-2 geheugen nodig hebt.
dit zou de problemen met blackops kunnen verhelpen, in principe haalt de rest de minimum specificaties nog wel. even controleren of het daadwerkelijk ddr2 is.
ik zou gewoon kingston valueRAM halen, neem je een 4gb setje.
maar hoeveel geheugenslots zijn er nu gezet,
misschien heb je maar een 2 gb kaartje nodig maar aangezien je maar 2 sloten op je moederbord hebt moet je even kijken daarnaar.

Ja, het enigste wat echt te kort is, is het geheugen. Alleen, of maar, de rest is echt verouderd, dus al wil je over een jaar of nee over misschien een paar maanden de nieuwste games spelen, zal dit waarschijnlijk onmogelijk speelbaar te zijn op dit systeem. Maar inderdaad als je er een reepje geheugen er bij zet kan je gewoon Black Ops draaien (misschien niet met de aller beste prestatie's)

en welk geheugen raden jullie me aan? ik weet niet welke er op mijn moederbord passen, of maakt dat niet uit?. Ik heb 2 slots en er zit nu in beide 1 dus die moet ik er zoiezo uithalen neem ik aan.

Laatst bewerkt:
@Thijsg87:Welkom op Helpmij.nl

Is er dan niemand van degene die hier gereageerd hebben die even de moeite genomen heeft om te kijken wat er op dat bord mogelijk is.Te vragen welke snelheid er nu inzit??

En dan pas met een antwoord cq alternatieven te komen??(indien de ts alleen maar een ram upgrade wilt doen,wat een relatief kostbare bevalling gaat worden in dit geval)

2 x240-pin DIMM, Max. 4 GB, DDR2 1066/800/667/533 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory

Laatst bewerkt:
Ik had het al wel opgezocht.
Ik denk dat je er het verstandigst aan doet een setje van 2 keer 2gb te nemen van het merk Kingston valuaRAM.
dit is ondersteund en aangezien er max 4096 mb (4gb) ondersteund is. Dit ddr-800

In principe een leuk kitje alleen, de grafische processor is volgens mij niet zo best en als ik jou was zou ik er nog een HD-5000 of al ben je rijker 6000 serie of nvidia GTX 460 ofzo... als jew voeding deze aan kan maar, dit kan later ook nog nadat je GT 240 helemaal oud is geworden.

Laatst bewerkt:
ja geheugen, kom je uit op 60 euro. En volgens mij past er alleen PC2-5300 in hoor, waar heb jij gezien dat er sneller in past?

En wat heeft hij er aan al komt hij dat RAM en over week-maand zijn processor niet de nieuwste games meer aan kan? Dan heb je je 60 euro verpest want dat RAM gaat niet in de nieuwe moederborden omdat een nieuwe processor heeft ook een nieuw socket nodig aldus een nieuw moederbord die dat geheugen niet ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan