Upload-download stream start automatisch!

Status
Niet open voor verdere reacties.

esschert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Hi!

Heb sinds kort mobiel internet via een dongel. Werkt prima op mijn Macbook, maar zodra ik het ding in mijn pc stop zie ik aan de stats dat er als een razende gegevens worden geupload en gedownload en dat terwijl ik nog geen browser of mailprog heb opgestart. heb Spyware doctor al gedraaid, diverse automatische updates uitgezet, torrent eraf gegooid etc.

Weet iemand hoe ik kan zien wat die upload-download stream precies is, van welke programma's het afkomt en hoe ik het kan uitzetten? Als ik nu op mijn pc ga surfen of mijn email check dan schiet mijn data gebruik omhoog en dat is niet echt de bedoeling.

Dank voor de tips!

Rene

Hoi,
Welkom op het helpmij forum,
Ik weet niet super veel van Mac af, maar op bij ons op school weet ik wel dat de Macbooks altijd proberen te synchroniseren.
TimeMachine heet dat volgens mij. Probeer dat eens uit te zetten.

Dank voor je reactie! Time Machine maakt een automatische backup van je bestanden op de Mac. Doet in principe niets met Internet. Heb inderdaad ook een Macbook, maar het probleem ontstaat juist op een Windows machine...

Andere suggesties?

Dank!

Met een packet sniffer zoals Wireshark kan je zien wat er allemaal verstuurd/ontvangen wordt. Veel firewalls geven ook een melding als een programma iets wil versturen via internet.

Sorry te snel gelezen,
ehh ja zoals Supersnail al aangeeft kijk even welke programma's verbinding maken met het internet.
Als je een firewall hebt, laat deze al het netwerkverkeer blokkeren, start de pc opnieuw op en zet dan programma voor programma aan en kijk wat de boosdoener is
Wireshark ken ik niet, maar zou je ook kunnen proberen:D

Verder weet ik dat java bij het opstarten altijd zoekt naar updates en ook adobe doet dit.
Deze zou je uit kunnen zetten via Msconfig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan