Upload probleem C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell14

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een vind ik raar probleem en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen!

Ik ben bezig met een programmate om een website up te daten. Hierbij worden fotos automatisch geupload in de juiste directories etc... De namen van de afbeeldingen in de database gezet etc...

Het uploaden gaat vrijwel altijd goed, maar het verwijderen niet.
Nu is het zo dat hij ongeveer 50% van de tijd het wel doet en 50% dus niet! Dit vind ik erg vreemd...

Dit is de code waar het stuk om gaat.

public bool deleteNestjeFoto(string fotoNaam)
{
FtpWebRequest request = (FtpWebRequest)WebRequest.Create("ftp://www.website.nl/public_html/images/afbeeldingen/" + fotoNaam);
request.Credentials = new NetworkCredential("********", "********");
request.Method = WebRequestMethods.Ftp.DeleteFile;
FtpWebResponse myFtpWebResponse = (FtpWebResponse)request.GetResponse();
myFtpWebResponse.Close();
return true;
}

Alles word als ik erdoorheen stap goed uitgevoerd en dan lukt het ook! Maar als de code gewoon word uitgevoerd in het programma gaat het vaak mis.

Ik heb natuurlijk even de gevoelige info veranderd in ******.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!!!

Groeten Mitch

PS: Sorry voor de foute titel, het is eigenlijk een verwijder probleem

Laatst bewerkt:
Dit is op de juiste manier uitgewerkt en zou moeten werken. Probeer dit eens:

Code:
public bool deleteNestjeFoto(string fotoNaam)
{
if (serverUri.Scheme != Uri.UriSchemeFtp)
    {
        return false;
    }
FtpWebRequest request = (FtpWebRequest)WebRequest.Create("ftp://www.website.nl/public_html/images/afbeeldingen/" + fotoNaam);
request.Credentials = new NetworkCredential("********", "********");
request.Method = WebRequestMethods.Ftp.DeleteFile;
FtpWebResponse myFtpWebResponse = (FtpWebResponse)request.GetResponse();
myFtpWebResponse.Close();
return true;
}

Heb het geprobeerd, maar krijg hetzelfde probleem... :(

Zegt dit jou nu iets meer? Waar het wel / niet aan zou kunnen liggen...

Bedankt voor de reactie iig!! Hoop dat iemand me nog verder kan helpen :(

Het is echter raar zo dat de fout waarschijnlijk zit in deze regel code : " FtpWebResponse myFtpWebResponse = (FtpWebResponse)request.GetResponse();"
Hier stopt hij dan als ik hem run maar de exception zegt niets behalve dat het niet lukt foutcode 503 kan er weinig over vinden op google. Zegt iemand dit wat meer?

Groeten Mitch

Laatst bewerkt:
Een 503 error verwijst naar de laatste fase van je http:/ftp fase. Dit kan liggen aan je server instellingen, je ftp instelling of de instellingen van je verbinding. Heb je misschien ongewone instelling in IE? De http/ftp request protocollen zijn gebaseerd op de standaard IE verbinding. Wanneer je hier bijvoorbeeld een proxy server heb aangevinkt staan kan dit problemen geven met je http/ftp cycle.
Verder zou ik eens nagaan of de ftp server juist geconfigureerd heeft en op de juiste manier wordt benaderd vanuit je programma. (misschien dat je extra command dient te sturen, ofdat je commands in een andere volorde staan dan de ftp server ze verwacht.

succes

Bedankt voor je reactie!

Mijn FTP instellingen etc staan standaard in IE... Ik benader de FTP vanuit een windows based zelfgeschreven programma, pakt hij deze dan ook? Maar goed ze staan standaard dus zou goed moeten zijn toch? Vooral omdat hij de helft van de tijd het wel doet... En de andere helft dus niet...

Hoe kun je erachter komen hoe de ftp server ze verwacht? Dit kun je neem ik aan opvragen bij de hoster? De FTP is de hosting van de website namenlijk...

Alvast bedankt!! Groeten Mitch

Wel het kan aan heel erg veel dingen liggen (sessies, pasieve modus, login timeoutsed)
kzelf ben niet zo heel thuis in het FTP protocol. Ik verwijs je dan ook graag door naar de msdn fora, waar ze je vaak met heel technische zaken kunnen helpen (analyse log ed).

Ik hoop dat ze je daar verder kunnen helpen.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan