Uploaden Helpmij.nl geldige extensies en maximale grootte

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Kan ik niet zo snel vinden. Waar staat dat?

Geldige extensies: dat zie je vanzelf als je een ongeldige extensie gebruikt, zoals .accdb. Dan krijg je een lijstje met extensies die wél mogen. En volgens mij is de bestandsgrootte beperkt tot 2Mb. Maar ik kijk even met je mee :).

Dat is vreemd dat je dat niet snel kunt vinden. De huidige procedure/techniek is slepen. Dus je moet eerst iets produceren wat niet kan en dan zie je het? Dat is de omgekeerde wereld. Met Zoeken kom je niet verder want die begrijpt er niets van. Uploaden, afbeeldingen uploaden, helpmij toevoegen etc. je komt niets verder.

Zelf heb ik er geen enkel probleem mee, maar het zou inderdaad handig zijn om ergens de upload restricties te vermelden. Wellicht dat een moderator daar eens naar kan kijken.
Of staat dat al ergens en is het lastig te vinden?

Laatst bewerkt:
Hoe zet je een compleet batch file dan in de editor. Eerst de extensie wijzigen naar .txt, of het geheel in kladblok plakken en dan plaatsen?

Dat uitvoerbare bestanden niet zijn toegestaan lijkt me logisch.
De inhoud van een batch file kan je gewoon hier in codetags plaatsen.

En elk (tekst)bestand kan je natuurlijk zippen voordat je het post.

Dat leek mij niet handig. Het is een 'compleet' afgewerkte batch file en geen vragen of problemen (niet bekend). Getest. Als het een kladblok-bestand.txt is kan je daar direct een batch file van maken.

Ja uiteraard.
Dat is al vanaf de beginperiode van DOS zo.
Een batchfile is gewoon een tekst bestand.
Met de .bat of .cmd extensie laat je Windows weten dat het een uitvoerbaar bestand is.

Het gaat er om wat je kan uploaden. Uitpakken of hernoemen kan de ontvanger zelf wel. Voordeel van een zipje: je krijgt geheid het juiste bestand. Bij een hernoemd bestand mag je geen fout maken.

Ga denk ik vrijdag verder. Bedankt.

De batch file is op vrijdag 14 juni 2024 als tekstdocument (Windows Onderhoudstaken) geplaatst onder de sectie Windows.

2048 KB en deze bestandsformaten:

bmp
csv
doc
docm
docx
dot
gif
jpe
jpeg
jpg
ods
odt
pdf
png
psd
rar
sql
txt
xls
xlsb
xlsm
xlsx
zip

Het forum heeft geen pagina waar dit automatisch op getoond wordt, ik zal eens kijken of dit te automatiseren is, zodat we dit niet handmatig hoeven bij te werken als we hier een wijziging in doorvoeren.

Bedankt.👍

Ik zou ook eens die hele zoekfunctie (Zoeken) onder de loep nemen. Ik probeer altijd de juiste sleutelwoorden te gebruiken en met Google en mijn zoekmachine op eigen pc lukt dit altijd vrij snel en goed maar op het forum niet.

Ik wilde een jpg afbeelding uploaden en er stond
'Het geüploade bestand was niet een afbeelding zoals verwacht.'
Het was geen naaktfoto e.d. en een afbeelding van een vogel > de Tureluur.

Wat verwachten jullie dan in dat geval?

En de grootte was in orde? De melding is vreemd, maar zal meer met het bestand te maken hebben dan met de inhoud :).

Ook een naaktfoto kan een verwachte afbeelding zijn volgens de forumsoftware. 😜
Ik heb eerder het idee dat de afbeelding gecompromitteerd is, en mogelijk een andere mime-type heeft.

Misschien kan jij of uiteindelijk het beheer hier wat wijs uit worden.

een screenshot van de melding en je foto. Dan komen we ergens.

Terug
Bovenaan Onderaan