Uploaden naar FTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcjack

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Geachte forum,

Op mijn telefoon heb ik een applicatie die het mogelijk maakt om een FTP-server op te zetten. Ik krijg dan de opdracht om 'ftp://192.168.1.102:2121'

Dit is allemaal totaal nieuw voor mij, dus ik had FileZilla binnen gehaald, maar als ik dit adres in tik krijg ik errors, ik heb het ook zonder ftp:// geprobeerd.

Als ik 'ftp://192.168.1.102:2121' in mijn browser typ (Google Chrome) dan krijg ik de directory van mijn sdkaart te zien (bijlage), hier kan ik dus rechtsteeks de bestanden van mijn telefoon naar de pc halen, maar nu komt de vraag: Hoe kan ik bestanden via deze FTP (server) naar de sdkaart uploaden?

Info over wat ik bij FileZilla fout doe is ook welkom

alvast bedankt

Bijlagen

• FTP.jpg
    FTP.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 55
Waarschijnlijk kan je bij FileZilla ook een poort invullen, vul daar 2121 in. Vul als ip/adres 192.168.1.102 in.
Succes!

dat is al een stap in de goeie richting, alleen zegt hij: Protocol error: Unknown protocol identifier (0x50 0x50 0x48). Most likely connected to the wrong port. terwijl de port toch echt 2121 is :/

Mm, is dat wel het ip van je telefoon? Maar dat werkt zo alleen als je in je thuisnetwerk zit, hé? Daarbuiten krijgt hij een ander IP.

Ik zit inderdaad gewoon in het thuisnetwerk, dan wordt mijn ip adres dus 192.168.1.102 want tot dusver gaat het goed, alleen doet hij moeilijk met de port :(

Long shot!
Maar probeer het eens met port 21 in plaats van 2121.

Nope, 21 werkt niet. Wat wel gek is, dat Filezilla toestemming aan AVG vraagt, en als ik dat toesta krijg ik steeds dezelfde error (wrong port)

Port 21 is de standaard FTP port, vandaar dat ik dat even liet proberen.

Je hebt gelijk, maar wacht: staat die poort wel open op je router of geforward naar je telefoon?

ik heb op mijn router geen beperkingen gezet qua poorten, maar ik heb port 2121 "geforward" naar 192.168.1.102 met TCP protocol, maar nog steeds tevergeefs

Als je een filezilla server opzet heb je ook een administratie poort, volgens mij moet je daar iets mee doen en niet de ftp poort ;)

@Loeri. Ik doe op zich (nog) niets met FileZilla. De app op mijn telefoon start de service en zegt ga naar ftp://192.168.1.102:2121 Maar zou je het verhaal omtrent administratie poort kunnen toelichten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan