uploaden naar hoster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannie600

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Berichten
3
Hallo forumleden.
Ik ben nieuw en blij dat er een forum over dreamweaver is. Ik heb een probleem en ik kom er niet uit. Ik heb een paddenstoelensite die ik onlangs bij een hoster heb geplaatst. Nu wil ik site binnen het geheel wijzigen en ook toevoegen. Wat ik ook probeer de pagina's worden niet geupload. MIjn site is erg eenvoudig van opzet. Ik heb jpg bestanden op de site. Kan het probleem het cache geheugen zijn? Of kunnen de jpg bestanden het probleem veroorzaken? Ik zou het erg pretiig vinden als iemand me dit kan vertellen. Niet in al te moeiijke termen gezien dat ik niet al die termen begrijp. :d Dit komt mede door de leeftijd en ook door gezondheidsproblemen.
Alvast bedankt
 
Het lijkt mij dat je contact met de host moet opnemen. Die moet kunnen zien of het daar ligt of bij jou.
 
Op welke manier breng je de bestanden over naar de host ? Met welk pakket ?
Zijn de namen in de webpagina identiek aan de namen van de afbeeldingen ? En met identiek bedoel ik ook dat hoofdletters en kleine letters identiek zijn.
Staan de afbeeldingen op de juiste plaats / in de juiste map ?
Heb je de afbeeldingen ook overgebracht naar de host ?
Ja, dit kan een cache probleem zijn. Roep de pagina op en druk op de F5-toets, daarmee wordt het cache probleem (eenmalig) opgelost.
Hoe staan de instellingen van het pakket waarmee je alles naar de host over draagt, breng je afbeeldingen binair over ?
 
Krolik, gast0158 dank voor je reactie's. Ik kan de hoster benaderen maar denk zelf dat het probleem bij mij zit. Onlangs kreeg ik de indexpagina niet geupload, stuurde de hoster het bestand en toen werkte de site wel. Zover mij bekend zijn de namen op de site en in de mal gelijk.De afbeeldingen staan ook in de juiste ma, daar had ik al naar gekeken. Heb je de afbeeldingen ook overgebracht naar de host Misschien dom maar dat begrijp ik niet. Als ik een pagina maak en daar foto's in plaats gaan deze toch mee met uploaden?
Ook de laatste vraag begrijp ik niet. Ik maak de site in Dreamweaver en upload het dan.
Voorheen had ik bij server van Lijbrandt (glasvezel) een site en gaf dit geen problemen.
 
Laat ik voorop stellen dat ik de laatste jaren niet meer met dreamweaver gewerkt heb (Ik vind het een beetje prijzig voor een hobby) dus mijn kennis kan iets achter lopen.

Krolik, gast0158 dank voor je reactie's.Als ik een pagina maak en daar foto's in plaats gaan deze toch mee met uploaden?

Dit is geen wetmatigheid. Het zou mij zeker niet verbazen wanneer afbeeldingen apart over gebracht moeten worden naar de server. In je pagina staat een verwijzing naar de locatie van de afbeelding maar niet de afbeelding zelf.
Maar wanneer jij gecontroleerd hebt of de bestanden in de juiste map staan op de server dan is dat in orde.


Ook de laatste vraag begrijp ik niet. Ik maak de site in Dreamweaver en upload het dan.

Ook dat is wat mij betreft geen vanzelfsprekendheid, je kunt de bestanden ook uploaden met behulp van een FTP programma.

Ik weet niet hoe Dreamweaver met afbeeldingen om gaat. Bij gebruik van een FTP pakket moet je expliciet aan geven hoe afbeeldingen worden over gezet, dit kan in ieder geval niet als tekstbestand wat wel kan voor HTML pagina's.
Heeft Dreamweaver ook niet ergens een instelling waarmee je aan kunt geven dat afbeeldingen binair over gezet moeten worden ?

Dat je vroeger geen problemen had kan alles te maken hebben met instellingen welke nu anders moeten staan dan bij je vorige provider.


Klik eens rechts op een afbeelding welke niet getoond wordt en bekijk dan de afbeeldingseigenschappen eens. Controleer of deze in orde zijn en niet verwijzen naar een map op je lokale PC en controller de rest van het path en de bestandsnaam.
 
Hallo, sorry dat ik nog geen reactie heb gegeven. Ik was echter met vakantie en beschikte niet over de internetgegevens. Ik ga het verder bestuderen. Nogmaal excuses.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan