uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ketet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Ik ben zelf een beetje gaan uitzoeken hoe dreamweaver werkt.
Vorig jaar heb ik er zelfs een webside mee gemaakt :thumb:

Nu heb ik een andere website gemaakt en wil ik de oude verwijderen, zodat ik de nieuwe op het net kan laten zien.
Ik heb geen idee hoe dat moet. Dreamweaver gooit ook steeds alle mappen van beide sites bij elkaar in de verkenner.
Heeft er misschien iemand een tip voor me? :o

groetjes Ketet

Welkom bij HelpMij, ketet !

Idee: de oude mappen middels windows verkenner van je pc verwijderen, zodat dreamweaver er niets mee bij kan.
Je nieuwe site bouwen, en deze uploaden met een geschikt ftp-programma.
Voordat je gaat uploaden je oude page eerst van je hosting verwijderen. Dan kan er niets mixen met elkaar.

Ketet zei:
Nu heb ik een andere website gemaakt en wil ik de oude verwijderen, zodat ik de nieuwe op het net kan laten zien.
Ik heb geen idee hoe dat moet.
Ga in Dreamweaver naar Remote View - klik. Je ziet dan de bestanden die op de server staan.
Door rechts te klikken op een bestand in de lijst krijg je de optie Delete te zien.
Je kunt geen mappen met inhoud van de server verwijderen - om een map te kunnen weghalen moet je eerst de inhoud ervan verwijderen.
Op die manier haal je alles van de server wat eraf moet en vervolgens upload je de nieuwe site.
Daarvoor ga je naar Local View, je selecteert de mappen en bestanden die naar de server moeten en vervolgens klik je op PUT (blauwe pijltje) - klik.

Laatst bewerkt:
Bingo !

Bedankt voor deze snelle reactie :thumb:

Duidelijk dat ik geen mappen ineens kon verwijderen. Ook heb ik wat meer inzicht gekregen in het SITE-venster.

Ik heb de hele site van de server verwijdert. Helaas blijven er nog een paar mapjes staan met plaatjes (jpg).
Hij geeft dan het volgende aan:

An FTP error occurred - cannot delete remote file 2.JPG.
550 images/familie/familie/2.JPG:No such file or directory.

De images staan wel op de server, want ik zie ze als ik me site op het net open en ook in
het remote-venster.
Ik heb vast hele domme dingen gedaan voordat ik jullie op hulp ging vragen :o

Ketet zei:
An FTP error occurred - cannot delete remote file 2.JPG.
550 images/familie/familie/2.JPG:No such file or directory.

De images staan wel op de server, want ik zie ze als ik me site op het net open en ook in
het remote-venster.
Ik weet niet wat hier de oorzaak van is.
Ik krijg dit soort meldingen af en toe bij het uploaden van een bestand.
Als ik het dan nog een keer probeer pakt hij hem meestal wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan