Uploadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hallo iedereen!!

Ik heb een probleempje met mijn snelheid van het internet.
Als ik gewoon download van een site dan haal ik met gemak 200 kb/s download en 95 kb/s upload.

Als ik echter via torrents download/upload in programma's als BitComet dan komt mijn upload-snelheid niet boven de 65 kb/s uit. Hoeveel mensen er ook willen downloaden van mij, ik krijg die snelheid niet hoger.:confused:

Is er iemand die de oplossing weet zodat ik gewoon op een snelheid van 95 kb/s (wat mijn max. is) kan uploaden??

Alvast bedankt!!

Mvg,
Jordy

Door het programma in ieder geval niet. Deze ken ik ondertussen helemaal uit mijn koppie.:p

Routerblok?? Geen idee wat dit is.. ben namelijk nogal een leek op het gebied van routers en andere hardwareinstellingen.

Soms moet je extra poorten openzetten in je router voor je pas volledig kunt uploaden (las ik :)).

leuke upload 95 kb/s
wij zitten hier op 13 :evil:

Als je verbinding maakt met het internet met een router, is het misschien handig om een (aantal) poort(en) open te zetten.
Hierdoor kan je downloaden met je volledige snelheid.
Gebruik alleen de standaard bittorrent-poorten niet, want die zijn blacklisted. (6880 - 6889)
Raadpleeg de handleiding van je router/modem, hoe je de poort(en) open moet zetten.

Windows blokt zelf de poorten als er teveel mensen tegelijk aankomen. Kijk maar eens onder start/systeembeheer/computerbeheer/Logboeken.
Of het toepassing is weet ik niet. Moet je even kijken.
Er is een registertweak voor. Pas gezien hier in Helpmij.

Dit antwoordt gaf ik op een andere vraag gesteld op dit topic.
Even een stuk tekst en uitleg tbv snelheid op internet.

De aanbieder (provider) geeft aan jouw door de maximale snelheid die je pakket aan kan, dus de snelheid waarmee je maximaal mag werken, dit houdt niet in dat dit ook de snelheid wordt waarmee je daadwerklijk surft of download.
Die snelheid wordt bepaald door de snelheid vd server waar je op inlogt, als je een internetpagina opvraagt dan ligt de snelheid van opbouw geheel aan de server waar die pagina op staat, als je download (wat dan ook) dan ligt de snelheid ook weer aan de server waar je het bestand vandaan haalt. Er komen nog een aantal dingen bij, als je een bestand download dan gaat dat nooit van de server rechtstreeks naar jouw pc, er zitten altijd een paar relais tussen, dit zijn ander server (hops) waar je snelheid dan dus ook weer lager van wordt.
Daardoor is de snelheid die je krijgt van de provider nooit zo als dat je daadwerkelijk download.
De snelste downloads zul je altid krijgen als je wat download vd provider server.

Speedtest is redelijk in het bepalen van je snelheid, deze laat met zo'n min mogelijk aantal hops een downloadsnelheid zien, dit zal dan de gemiddelde sneilheid zijn van je downlaods, mits je maar een klein filetje van een server download.
Als je bv bij P2P progjes gaat downloaden, kazaa of Azureus dan is de snelheid dus afhankelijk van al het bovengenoemde en de snelheid waarmee de aanbieder upload.
Dus........ de instellingen van Windows staat meestal al redelijk optimaal, er is gewoon simpelweg niet echt een manier om je snelheid omhoog te gooien behalven een ander pakket te nemen bij je provider en dan nog ben je afhankelijk van al het bovengenoemde.

Andere topic staat -->> HIER <<--

jjw: toch wel raar dat ik in kazaa dan wel makkelijk een upload-snelheid heb van 90 kb/s, dus het lijkt mij dat er dus iets geblokkeerd wordt.

Elisa: weet je toevallig ook nog welke registertweak?? kan het altijd proberen :)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Nee, dan zou ik net zoals jij moeten gaan zoeken ;)
Het is in ieder geval in de afgelopen 2 weken geweest en waarschijnlijk zat ik ook in die berichten met mijn naam. Kijk eens met zoeken. Ik wil naar buiten nu.
Je hebt in bitcomet toch wel limietloos ingesteld? Hou je er ook rekening mee dat hoe meer je zelf aanbiedt des te hoger je downloadrate wordt?
Het gaat n.l. gelijk op.

Heb je nou nog gekeken in je logboeken zoals ik hierboven beschreeef? Daar krijg je n.l. het bewijs dat Windows het doet. (als Windows tegenhoudt...)

Okee.....mag ik vragen welk torrent progje je gebruikt, dan kan ik eens spitten of er wel poorten open moeten.

Maar nogmaals....als de torrent tracker site niet hoger accepteerd omdat het daar druk is....er zijn zoveel mogelijkheden waardoor dit kan hoor, vandaar mijn tekst. En nee ik bedoel dit niet om te strijden.

Daar ik iets meer weet van poorten en routers....noem eens de programma naam.

Als ik echter via torrents download/upload in programma's als BitComet

Over deze pagina hebben we het.
attachment.php

Laatst bewerkt:
ik heb alles op limietloos staan, en de snelheden die de site toestaat is zo belachelijk snel dat 't met 2 MB per sec. zou kunnen gaan.

Die listen-poort staat bij mij open dus hier kan het ook niet aan liggen.

Ik zit met 55 niet op limietloos omdat men aanraadt ook nog wat voor jezelf te houden. Ik heb gemerkt dat mijn systeem met limietloos niet soepel verliep.

Je zou toch echt eens op zoek moeten gaan naar die registertweak van de beperkende regel van Windows. Zodra er te veel op je poorten afkomt gaat Windows n.l. sluiten.

Heb je al eens gekeken na het downloaden in je foutenlogboeken? Daar komt het n.l. in voor.

Ik download ook met dit programma, tis een heel leuk makkelijk programma, maar nu zit ik met het volgende.....
mijn download ligt vele malen lager dan mijn upload, hoe kan ik zorgen dat dit meer wordt?
download is gemiddeld, 15 kb
upload is gemiddeld 48 kb!

Als je het limietloos hebt staan en je download toch zo laag dan kan het zijn dat je een niet al te active torrent hebt. Zo moet je het dan misschien hebben van 1 uploader. Als je meerdere tegelijk aan het dowloaden bent loopt er waarschijnlijk 1 redelijk hoog en de rest wordt verdeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan