Ups

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Ok, ik weet niet of het wel is toegestaan om deze post op dit forum te plaatsen, maar ik ken geen lifestyle forum ofzo, het is dit of GoT. (en hoop dat ik hier het best zit).

Ik ben van plan een notebook te kopen van iemand uit Engeland. Hij raade UPS aan, daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee, en omdat mijn engels ook niet perfect is, een vraagje (ik kom ook niet echt uit de website).

1. is het mogelijk dat ik aan de deur geld betaal? (rembours)
2. stel voor: hij kan me ook een defecte notebook sturen. Wat dan? Kan ik voordat ik het geld aan de postbode geef eerst checken of ik de post wel aanneem? (of moet ik het retour zenden?)

Mvg,
Mike.

Ik ben zelf postbode in België en bij ons gaat dat niet om eerst te testen en dan te betalen. wij postbodes wachten zolang niet hé ;) .
En daarbij, als het pak opengedaan is, dan moet er zowieso voor betaald worden.
Denk dat je vertrouwen zal moeten hebben, of de koop niet door laten gaan.

UPS is bijna hetzelfde als TPG post.
betalen aan UPS bij de deur kan, maar wie gaat er verzenden.
Is het pakketje verzekerd?
Kijken voordat jij betaald nee dat is niet mogelijk.

Maar waarom kopen in engeland, hier in nederland zijn er ook genoeg te koop hoor.

En deze vraag is toegestaan hoor.

En deze vraag ga ik even verplaatsen, dit hoort niet in de diversen sectie thuis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door WinME
Ok, ik weet niet of het wel is toegestaan om deze post op dit forum te plaatsen, maar ik ken geen lifestyle forum ofzo, het is dit of GoT. (en hoop dat ik hier het best zit).

Ik ben van plan een notebook te kopen van iemand uit Engeland. Hij raade UPS aan, daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee, en omdat mijn engels ook niet perfect is, een vraagje (ik kom ook niet echt uit de website).

1. is het mogelijk dat ik aan de deur geld betaal? (rembours)
2. stel voor: hij kan me ook een defecte notebook sturen. Wat dan? Kan ik voordat ik het geld aan de postbode geef eerst checken of ik de post wel aanneem? (of moet ik het retour zenden?)

Mvg,
Mike.

Sorry hoor, maar koop geen kat in een zak. Je zou er wel eens bedrogen kunnen zijn.
En UPS waar staat dit voor.

Bedankt iig voor de reacties dusver.

Was een beetje domme vraag van me, tuurlijk w8 de postbode niet op me. Dus ik moet gewoon uitgaan van de vertrouwen van die persoon? Zal dus net zo goed genaaid kunnen worden.

Wat was dat trouwens met verzekering dat je zei?

Btw.. het is een advertentie die op marktplaats.nl stond, en die jongen komt uit engeland.

Geplaatst door vanzwam

Sorry hoor, maar koop geen kat in een zak. Je zou er wel eens bedrogen kunnen zijn.
En UPS waar staat dit voor.
www.ups.nl ;)

Maja oplichterij dat wil ik natuurlijk vermijden. Enige tips? (Ik kan dus niet het pakketje weigeren of retour zenden naar het adres van wie ik het krijg)?

Verzekering voor als het niet aankomt of voor als het al beschadigd aankomt.
Maar de andere kant verzorgt de verzending dus niet.
Maar een raad doe het niet.
ik heb vorig jaar voor een collega iets opgehaald uit engeland, ook via markplaats, helass was het niet meer aanwezig.
Dus voor niks omgereden.
koop het liever in nederlandzodat je het zelf kunt ophalen en meteen kunt controleren.

Van www.marktplaats.nl koop ik niets zonder het eerst werkend gezien te hebben (als het om grotere bedragen gaat dan he).

In dit geval vind ik het allemaal een beetje duister en zou zelf deze koop niet doen.

Ok, heb het maar geweigerd. Thx iig. Mochten jullie afvragen wat de advertentie was, komtie (oordeel zelf maar of ie geloof waardig is).
Apple iBook 14"
933Mhz PowerPC G4
768MB Geheugen
40 GB Harddisk
Bluetooth
Airport Base Station Extreme 54 Mbps
Airport Card Extreme 54 Mbps
Bluetooth Wireless Mouse (Apple)
Bluetooth Wireless Keyboard NL (Apple)
Second Skin Hoes voor iBook 14"
Microsoft Office (Origineel)Mac OS X versie 10.3 Panther (Origineel)
prijs: 1000,-

Ik ben niet erg thuis in de prijzen van notebooks, maar als ik zie wat je ervoor krijgt vind ik het te weinig voor dat geld.

Volgens mij kan dat veel goedkoper. Of beter voor dezelfder prijs. Tweedehands dan he.

Geplaatst door WinME
Ok, heb het maar geweigerd. Thx iig. Mochten jullie afvragen wat de advertentie was, komtie (oordeel zelf maar of ie geloof waardig is).
prijs: 1000,-

Dat is voor dit laptopje een behoorlijk opgedreven prijs. Geluk dat je de koop hebt geanuleerd

Geplaatst door Tanja1968
Ik ben niet erg thuis in de prijzen van notebooks, maar als ik zie wat je ervoor krijgt vind ik het te weinig voor dat geld.

Volgens mij kan dat veel goedkoper. Of beter voor dezelfder prijs.
Ik denk eerder andersom ;)

Weet niet hoor, maar als je spec's bekijkt van die laptop, vind ik het zeker niet denderend, en zeker niet voor dir prijs. Gooi je er 300€ bovenop en dan heb je toch al een F16. Doe je er nog 200 bovenop, dan heb je een F18.

Kwaliteit en sneheid kost nu eenmaal geld.

Apple is vééél duurder dan gemiddelde PC leverancier. Keep that in mind ;)

I know that. But still, regarding the spec's, I find it too expensive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan