• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Uren >24 zichtbaar maken PQ

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Ik probeer een totaal Uren groter dan 24 zichtbaar te maken in power query, maar dan krijg ik een Error.
Is er een mogelijkheid dit te doen.
Dit is een voorbeeldje van een groter geheel, gaat er alleen om of het mogelijk is.

Bijlagen

Je vermenigvuldigt met 45, maar doe het eens maal 24

In het dropdown menu waar je gegevenstype voor de kolom in kan stellen kun je ook kiezen voor de optie "Duur" die geeft aantal uren > 24 ook weer

1725007645487.png

Daar heb je gelijk in @roeljongman, maar dan geeft hij dagen en uren en alleen de uren zou mooi zijn.
Misschien is dit duidelijker.
De uitkomst is wel goed in euro's.

Bijlagen

Bedoel je misschien dit?

Bijlagen

@peter59 dit is eigenlijk niet wat ik bedoel, hij geeft nu bijv. 2 dagen en 8 uur, is op zich natuurlijk ook goed maar vroeg mij af of je het totaal aantal uren en minuten, "seconden hoeft voor mij niet" kan weergeven in PQ. 48:30 bijvoorbeeld.

Het staat weergegeven in dagen. 0,3333 dag is geen 30 minuten maar 8 uur afgerond

In PQ stel je het gegevenstype in niet de opmaak. Dat doe je in de excel sheet zelf
Dus je kunt in de output tabel gewoon zelf de gewenste opmaak instellen.

lees dit artikel eens over verschil tussen gegevenstype en opmaak

Maar om je vraag dus te beantwoorden, nee in power query zelf kun je geen uren opmaak kiezen die doortelt voorbij 24 uur .
Dan moet je de gegevens omzetten in decimale getallen ofwel vermenigvuldigen met 24

Ik vroeg mij eigenlijk af of het kon, maar met de celeigenschappen in de uiteindelijke tabel kan ik het ook realiseren, dus wat @roeljongman voorstelde, dat had ik ook al gedaan.
@peter59, komt in de buurt maar toch niet het gewenste, vroeg mij meer af of er een functie of mcode in PQ beschikbaar is die het wel kon doen zoals ik het voor mij zag.
Allen weer bedankt voor het meedenken en oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan