• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Uren berekening per persoon per maand

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

excelh

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2020
Beste,

Ben opzoek naar een formule die kijkt naar de totaal aantal uren per persoon voor de volledige maand.
In het voorbeeld bestand staat in kolom A de namen, B de uren en C de datum wanneer de uren zijn gemaakt.
Nu is de bedoeling dat er aan de rechterkant achter de naam de totaal uren in die maand komen te staan.

Iemand een idee?

Groet

Bijlagen

Met een draaitabel, zie bijlage

Bijlagen

Beste,

Dank. Even zitten stoeien met de bijlage maar ik krijg het zelf niet met deze gegevens voor elkaar om een draaitabel te vormen.
Niet thuis in draaitabellen

Groet

Dankjewel popipipo!

Is er ook een mogelijkheid dat die lege cellen negeert.
Het voorbeeldbestand wordt steeds uitgebreid dus zou dan iedere keer de formule moeten aanpassen naar de juiste cel.
Groet

Je kunt het bereik van de formules aanpassen naar je wensen
van:
PHP:
=SUMPRODUCT(($B$2:$B$32)*($A$2:$A$32=F2)*(MONTH($C$2:$C$32)=MONTH($F$1&1)))
naar bv
PHP:
=SUMPRODUCT(($B$2:$B$50)*($A$2:$A$50=F2)*(MONTH($C$2:$C$50)=MONTH($F$1&1)))

Formule voor Office 365.
Code:
=LET(v;A2:C1000;w;FILTER(v;NEMEN(v;;-1)<>"");x;DRAAIEN.PER(TEKST(NEMEN(w;;-1);"mmmm");NEMEN(w;;1);KIES.KOLOMMEN(w;2);SOM;;;;0);VERT.STAPELEN(NEMEN(x;1);WEGLATEN(SORTEREN.OP(x;MAAND(DATUMWAARDE(1&NEMEN(x;;1))));-2);NEMEN(x;-1)))

Thanks,

Dat het bereik kan worden aangepast was ik al uit maar deze waarde blijft wijzigen.
Vandaar de vraag of er niet een functie is van negeer lege cellen.

Groet

Thanks.
Het bestand die regels doet toevoegen schrijft aan de eerste lege regel.
Dit werkt dus weer niet samen met een tabel

Welke Office versie heb je?

Als je onderaan een tabel gegevens toevoegt dan wordt de tabel automatisch groter.
Dus waarom dit niet zou werken weet ik niet.
Ik heb een regel of 10 tegelijk toegevoegd en dat werkt goed

Klopt
als je het in een tabel toevoegt dan wordt die automatisch groter en werkt het.
echter de invoer komt vanuit een ander tabblad normaal waarbij die de input kopieert naar dit tabblad.
Daarbij zoekt de input naar de laatste lege regel en dit is dan onder de tabel.

Dan moet die code aangepast worden toch?

Kun je het beter in Power qurey doen.

Oke, ik dacht dat de code van popipipo wellicht kon werken met een aanpassing met code erin van negeer lege cellen.
Thanks voor alle input

Ik zie geen lege rijen in kolom A en B.

Je zult waarschijnlijk de eerste lege regel bedoelen en niet de laatste want dit is regel 1048576
En daaronder kun je niets meer zetten.
Als je iets in de eerste regel onder een tabel zet wordt de tabel automatisch uitgebreid met wat je hebt toegevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan