• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnsalon

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Ik bezig met een uren overzicht berekening, ik heb er gemakshalve ook even een voorbeeld bij gedaan...
Ik wil graag een formule bouwen waar ik enkel de eindtijd in noteer, en dan de teveel of tekort gewerkte minuten direct overzichtelijk worden.

Wie kan mij hieraan helpen...?Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx In het voorbeeld bedoel ik Kolom E & F zijn vaste gegevens!

Laatst bewerkt:
H6 =ALS(G6="";"";G6-TIJD(17;15;0)) en doorvoeren naar beneden.

in dat geval zou ik werken met 2 kolommen (zie de bijlage).

Excel heeft moeite met negatieve tijden.

Bijlagen

Super oeldere, hartelijk dank voor je hulp.... ik ben er super blij mee, nu kan ik weer verder...;)

Als het enkel over uren kan het ook perfect door via het blad bestand, opties, geavanceerd , bij berekenen van deze werkmap, een vinkje plaatsen bij 1904 datumsysteem gebruiken.
dan kan Excel wel weg met negatieve uren.
verdere uitleg over het 1904 datumsysteem vind je hierhttps://support.microsoft.com/nl-nl/kb/214330/nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan