• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren en minuten omrekenen in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Ik heb een urenkaart waarin ik graag de uren en minuten wil zien in komma getal (dus 8 uur en 15 minuten naar 8,25). Ik weet hoe je dit moet omrekenen maar hoe zorg ik er nu voor dat als ik 08:15 in een cel plaats, dit automatisch word veranderd in 8,25

Bekijk bijlage excel rooster.xlsx

Ik denk niet dat ik dit bedoel. Of ik begrijp het verkeerd.

In cel D10 staat 05:15:00 maar hoe krijg ik automatisch 5,25 in deze cel. Ik wee de berekening wel maar is er een formule die automatisch gaat omrekenen van tijd naar kommagetal vanaf het moment dat ik de tijd (05:15:00) in de cel plaats.

Laatst bewerkt:
anstof, wat is de rede ?
hoe komt die tijd in die cel? is dat straks met een formule? of steeds met de hand ?
het moet met vba

Laatst bewerkt:
Ik krijg de urenstaat zo van mijn werkgever maar vaak te laat en ik wil graag zelf invloed uit kunnen oefenen op de urenstaat zodat ik up to date ben. Heb dus zelf dit rooster nagemaakt en wil nu graag de uren hier in plaatsen, op dezelfde manier

Dat weet ik dus niet maar het zou denk ik handmatig moeten zijn. De formule is =D10*24 in bijvoorbeeld cel E10 maar dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik vraag me af of dit niet automatisch kan.

vba?

Automatisch kan alleen met een formule in kolom E en het aanpassen eenmalig van de eigenschappen voor de betreffende kolom.
Maar dat wil je dus niet.
Leg dan uit wat je bedoelt met "automatisch".

Je kan wel met een stukje VBA er voor zorgen dat wanneer je wat in kolom D intikt, ditzelfde verschijnt in kolom E in de door jou gewenste notatie.

Laatst bewerkt:
Gewoon lekker simpel houden. In de tab 'Invoertijden' voer je de tijd in. (mag alleen in het format uu:mm). In de tab 'Resultaat' staat dan alles omgerekend naar een getalnotatie.

Bijlagen

Wat is er nu moeilijk aan om zelf met de hand een kommagetal te typen.

VenA

Dit is precies wat ik nodig heb! Niet helemaal wat ik bedoelde maar ik weet inmiddels dat je twee cellen nodig hebt, één voor de formule en één voor de uitkomst ervan. Maar wat je me nu aangeeft is veel beter. Ik heb alles in de urenkaart staan en het werkt prima.

Thanks!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan