• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren en minuten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulup

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Het lukt me niet uren en minuten op te tellen met SOM. Ik krijg steeds klokuren i.p.v. gewone uren. wie weet welke formule ik moet gebruiken?

HOE staan de uren en minuten genoteerd in de eerste cellen ?

Wat wil je bereiken in de SOM cel, geef eens een voorbeeld.

Selecteer de cellen die je op wil tellen, Klik op de rechtermuisknop, celeigenschappen. Tabblad getal, kies voor Tijd, en dan in de rechterkolom de juiste tijdnotatie. (Bij mij staat er 30:55.2 of 30:55:20) Dus tussen die 2 kiezen en niet voor de klokuren, dan moet het wel lukken met de som...

Succes!

12:30 en 14:30 geven met SOM 3:00 Dit zou moeten zijn 27:00 Wat doe ik fout?

Geplaatst door basvdK
Selecteer de cellen die je op wil tellen, Klik op de rechtermuisknop, celeigenschappen. Tabblad getal, kies voor Tijd, en dan in de rechterkolom de juiste tijdnotatie. (Bij mij staat er 30:55.2 of 30:55:20) Dus tussen die 2 kiezen en niet voor de klokuren, dan moet het wel lukken met de som...

Succes!

Maar ik wil die seconden niet zien. Hoe moet het dan?

Dit gaat inderdaad niet goed zo.
Ga naar je celeigeschappen en ga naar aangepast en kies (type) daar [uu]:mm voor alle cellen die gebruikt worden voor de som, dus de gegevenscellen en de uitkomst cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan