• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren en minuten samenvoegen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar1

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo,

In de bijlage heb ik een draaitabel toegevoegd en daarachter heb ik 2 kolommen gezet (los van de draaitabel). Het gaat erom dat de uren en minuten worden samengevoegd in 1 kolom. Los van de draaitabel lukt dit dus wel, maar ik zou deze graag in de draaitabel verwerken maar
ik krijg dit niet voor elkaar.

Daarnaast klopt de totaaltelling onderin van de minuten niet (zie de oranje opgevulde cel).

Iemand enig idee hoe beide zaken opgelost zouden kunnen worden?

Alvast bedankt!

Ingmar

Bijlagen

Je splitst in je gegevens op wat je in de draaitabel weer wilt samenvoegen. Wat is je probleem dat je met dat opsplitsen denkt op te lossen?

Het is eingelijk de bedoeling dat de uren en minuten worden opgeteld per team, dus stel dat het totaal van de minuten meer is dan één uur, dan moet dit bij de uren worden opgeteld en het overige deel moet bij minuten komen te staan. Indien dit op een andere manier zou kunnen dan is het ook goed.

ingmar,

voer je de tijden zelf in, of komen die uit een andere bron?

Haije,

Nee ik voer de tijden niet zelf in, ze worden geëxporteerd uit een ander programma als .csv bestand.

ingmar,

in de bijlage een voorbeeld...
Hierbij opgemerkt dat ik via Extra > Opties > Berekenen ingesteld heb dat er met datumsysteem 1904 gerekend moet worden.

Bijlagen

ingmar,

fijn te lezen dat het is gelukt!

Wijzig je dan de status van deze vraag even in "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan