• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik ben op zoek naar een formule of iemand die deze in elkaar kan zetten, om de gewerkte uren per dag uit te rekenen

b.v. aanvang 9.00 einde 11.00 daarna aanvang 13.30 einde 18.00 uur en zo de klok rond.

wie kan mij helpen

bij voorbaat dank

jan

Zoiets? (bijlage)

Als er langer wordt gewerkt dan middernacht, dan werktijd eindigen bij 23:59 en volgende kolom weer oppakken bij 0:00
Anders krijgt de formule een fout.
Eventueel kun je een controle maken op 23:59 EN de volgende cellen ingevulde uren (dan weet je dat de persoon na middernacht nog gewerkt heeft): zo ja, dan die ene minuut erbij tellen.

Let op: deze excel is gemaakt met office 2003, en is engels !

Laatst bewerkt:
heb je hier wat aan

hoi paul,

ik gebruik de volgende sheet voor het bijhouden van mijn uren.

misschien heb je er wat aan.

gr
Elwin.

Bijlagen

Welkom op HelpMij roessele !

Dank je voor je reaktie aan mij gericht. Maar de vraag kwam van Mulcoa...... ;)

uren

Ik heb ze allebei gezien en bekeken die van paul past het beste dacht ik bij mij in elk geval, bedankt voor jullie reactie en tijd.

Ik heb nog wel een vraag aan paul dan, ik wil er eigenlijk zodra er gewerkt is , dus de totaal kolom een som te zien geeft, een extra kolom er naast willen hebben met de gewerkte dagen dus

totaal=>0,15 uur , aantal gewerkte dagen = 1

totaal=0 dus niet gewerkt, aantal gewerkte dagen is 0

einde periode een totaal aantal gewerkte dagen

Ik hoop dat je het begrijpt

alvast bedankt.

Jan

Laatst bewerkt:
Geen probleem.
Kun je hier dan iets mee?
Gelijk een beetje kleur aan gegeven.... ;)

Laatst bewerkt:
uurrooster

hartelijk dank voor je rooster, ik heb ook al eentje en ben die nog aan het testen, ik zal deze zeker ook nader bekijken en iut proberen

alvast bedankt

Jan

Beste,

Ik heb jullie excel bestanden bekeken, maar ik zoek er al een tijdje op om het op de volgende manier te krijgen.
In de bijlage zie je een soort voorbeeld.
In het Gele vakje zou via een berekening die 42:30 moeten komen.
Als ik het op de manier invul zoals jullie me geven krijg ik 18:30 terwijl het er 42:30 moeten zijn.
Hopelijk begrijpen jullie dit en hopelijk kan dit.

Alvast bedankt

Bijlagen

Hoi,

Het probleem zit hem in het feit dat je 'tijd'-velden op gaat tellen. Aangezien een dag niet meer dan 24 uur telt zet excel bijvoorbeel bij 36 uur totaal 12 uur (36 - 24 uur). Om dit probleem op te lossen moet je het volgende doen:

Ga in de cel staan waarin de formule staat (bijv: som(b7:b12). Rechtsklik en ga naar celeigenschappen.
In het tabblad Getal ga je naar de onderste optie (Aangepast). In het veldje Type voeg je een nieuw masker toe en wel als volgt:
:mm
je formule moet nu werken.

Ik neem aan dat dit de bedoeling was.

Groeten,
Neyon

Ik de heb aangepaste versie ook maar even hier gezet.

Groeten,
Neyon

PS wil je trouwens ook nog met seconden werken dan wordt het masker uiteraard :mm:ss

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan