Hallo beste mensen,
Ik zit met het volgende:
Ik heb een draaitabl van een urenregistratie uit een ander programma.
De bedoeling is dat ik deze ga verdelen over bepaalde stappen. De constructie moet worden zoals in onderstaand voorbeeld, Maar dan in het groot. De draaitabel in onderstaand voorbeeld is niet zo mooi als in mijn bestand.(geen Idee waarom). Ik heb gewoon de projectnamen dan een + en daaronder weer activiteiten.
Bekijk bijlage HelpmijDTB.xlsx
De bedoeling van de verdeling is dat in de gele cellen de waardes komen van de projecten. Als deze Meer dan 100 uur in het voorbeeld bevatten is de verdeling per activitet vereist. Ik heb wat geprobeerd met
Het uiteindelijke resultaat is hopelijk dat er eens per jaar een nieuwe draaitabel ingevoerd kann worden met de werkelijke uren. Hier hoeft dan alleen Maar weer de correcte naam aan gegeven te worden. Hiermee kann ik dus prijs/efficiencyverschillen uitrekenen. Ik will dit voorbeeld dus in het groot x2 gaan maken, Maar ik will eerst dat ik weet of het wel kann met draaitabellen.
Sorry voor de vele spelfouten.(Duitse Computer)
Edit: In het voorbeeld heeft de draaitabel nog geen naam! Excuses.
Grtz
Ik zit met het volgende:
Ik heb een draaitabl van een urenregistratie uit een ander programma.
De bedoeling is dat ik deze ga verdelen over bepaalde stappen. De constructie moet worden zoals in onderstaand voorbeeld, Maar dan in het groot. De draaitabel in onderstaand voorbeeld is niet zo mooi als in mijn bestand.(geen Idee waarom). Ik heb gewoon de projectnamen dan een + en daaronder weer activiteiten.
Bekijk bijlage HelpmijDTB.xlsx
De bedoeling van de verdeling is dat in de gele cellen de waardes komen van de projecten. Als deze Meer dan 100 uur in het voorbeeld bevatten is de verdeling per activitet vereist. Ik heb wat geprobeerd met
Code:
=ALS("cel met naam van Project">100;Vert.zoeken("Cell met naam activiteit";"Draaitabel";2;0);Cel met naam Project")
Sorry voor de vele spelfouten.(Duitse Computer)
Edit: In het voorbeeld heeft de draaitabel nog geen naam! Excuses.
Grtz
Laatst bewerkt: