• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren in de min...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Ik heb mijn hele urenlijst met formules opgebouwd maar ik heb standaard per dag 1 uur schaft. Dit laat ik automatisch van mijn gewerkte tijd afhalen zodat ik mijn betaalde uren heb. Alleen als ik qua tijd in de min kom krijg ik ####### te zien, omdat Excel negatieve tijden zo neerzet. Is dit te veranderen zodat ik dan 0:00 te zien krijg of moet ik iets met een 'als<0:00' formule werken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

In principe zou je niet in de min mogen komen. Trek daarom alleen de schafttijd af van het totaal indien deze groter is dan 1 uur.
Dus:
Gewerkte tijd = Eindtijd - begintijd - (=als((((Eindtijd - begintijd)*24)>1);tijd(1;0;0);0))
Eventueel kun je ook zeggen dat als de eindtijd - begintijd groter is dan 4 uur, je de schafttijd aftrekt; of als de eindtijd na 12 uur ligt.
Er zijn dus legio mogelijkheden.

Een collega van mij heeft in excel ook een uren verantwoording voor mij gemaakt. Ik maak regelmatig min en plusuren zoals dat bij mij op het werk heet. Dat is allemaal verwerkt. Als je belangstelling heb wil ik mijn staatje wel aan jou mailen. Je moet dan zelf even de formules bekijken, daar heb ik nl. niet veel kaas van gegeten. Maar die minuren dat moet lukken.

Adjoki

Graag

Adjoki, graag! Het kan nooit kwaad om het even naast elkaar te leggen en er weer wat verbeteringen uit te halen!
Silkcom, ik ben nog maar een maandje ongeveer wat intensiever met Excel bezig en wat jij dus allemaal opschrijft heeft een wat langere verwerkingstijd bij mij nodig, dat ligt duidelijk een niveautje hoger!
Maar ik ga het op mijn gemak uitproberen, waarschijnlijk met meer vallen als opstaan...

TNX in ieder geval!

Laatst bewerkt:
Adjoki, graag ook ..... !?!?!

Adjoki,

Zou je mij dat staatje ook kunnen sturen?
Kan - gezipt binnen dit forum - als bijlage, maar het mag ook naar mijn mailadr.: tvveelen@hotmail.com

B.voorb. haaaaaartst. bed.

Tee

Hallo,

Bij deze dan mijn urenstaatje. Let wel het is gebaseerd op mijn situatie maar misschien heb je wel iets aan de formules. Zelf heb ik daar zoals eerder gezegd geen kaas van gegeten maar eventuele vragen speel ik wel door.

Adjoki

Bijlagen

Fun_surfer,

Kan je je vraag wat toelichten, hoe kun je nu in de min komen.
Stel je werkt van 9 tot half 10 met 1 uur pauze zou dat inderdaad -,5 uur zijn, echter eigenlijk heb je helemaal niet gewerkt...

Hoe rekenken je? begin je met een totaal van bv 40 of 38 uur per week en trekt daar de gewerkte uren van af of zo?

N.b. je eigen oplossing werkt op zich wel.
Gewoon in de cel =als(cel<0;0) neer zetten, waarden kleiner dan 0, worden op nul gezet.
het woordje cel moet je wel even vervangen met de te testen cel.
Dus staat je resultaat in cel A1 zet je deze formule in A1 en het woordje cel vervang je door A1.
N.b. je hebt grote kans dat hier al een andere formule in staat, in dat geval zet je de formule in een lege cel maar vervang je het woordje cel door de 'coordinaten' waar de waarde in getoont wordt.

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Beste allemaal, bedankt voor jullie tips, ik heb de oplossing gehaald uit de combinatie van jullie tips! Zoals gezegd heb ik nauwelijks ervaring met Excel en dit heeft het voor mij aardig bemoeilijkt. Maar ik heb nu helemaal de lijst die ik wilde... Withaar, als je nog geen begintijd en nog geen eindtijd hebt ingevuld, gaat er wel al standaard een uur schaft vanaf. Hierdoor kom je dus in de min...

TNX allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan