• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,
Ik zit weer met een vraagje.
Ik zoek een mogelijkheid om ergens via een ivulblad of box gegevens in te vullen die dan overgenomen worden op een ander blad. Bij het opslaan moet dan het invulblad of de invulbox leeg gemaakt worden maar de gegevens op het andere blad moeten blijven bestaan.
In het voorbeeld zou ik bvb in blad 1 de naam, datum en aantal uren willen ingeven. De datum en hat aantal uren moeten dan in de eerstvolgende lege cel naast de persoon over genomen worden. Wanneer dit gebeurt is mogen de gegevens op blad1 gewist worden en het blad opgeslagen met nog wel de overgenomen gegevens op blad 2.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje verstaanbaar is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
GR,

Rudy

Bijlagen

Beste frimout , niet geheel wat je wil maar kijk eens of je het niet kunt aanpassen ( ombouwen ) .Of gebruik het 1 per 1 invullen .

Bijlagen

aan warm bakkertje

Dat is al heel goed in de richting.
Is het ook mogelijk om dit te doen wanneer blad 2 beveiligd is?

Alvast bedankt

Zet onderstaande in ThisWorkbook, sla je bestand op, sluit af en heropen
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Blad2").Protect userinterfaceonly:=True
End Sub

Hoikes,

Tot nu toe alles klaar.
Is het ook mogelijk om die beveiliging te doen met een paswoord? Er is echter 1 probleem, de personen die op blad 1 de gegevens invullen mogen in blad 2 de gegevens niet kunnen veranderen, wel bekijken. Een andere persoon mag in blad 2 eventueel wel gegevens aanpassen, bvb de cellen inkleuren of iets dergelijks.
Ik stuur hierbij het bestand waar ik al onderstaande code heb geintegreerd.
Verder heb ik nog een vraagje, waar kan ik eventueel de knop, die gebruikt wordt om de gegevens weg te schrijven, aanpassen (tekst of kleur of grootte)?

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("blad2").Protect userinterfaceonly:=True
End Sub

Toch al bedankt hoor

Bijlagen

Plaats onderstaande code achter Blad2. Bij dubbelklikken op een cel wordt naar het paswoord gevraagd. Nu kunnen er wijzigingen aangebracht worden. De beveiliging wordt terug ingesteld wanneer het blad verlaten wordt.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Sheets("Blad2").Unprotect Password:=InputBox("Geef het paswoord om de beveiliging op te heffen", "Beveiliging")
End Sub

Private Sub Worksheet_Deactivate()
    Sheets("Blad2").Protect Password:="frimout"
End Sub
Om de knopeigenschappen aan te passen ga je naar Beeld >> Werkbalken >> Werkset besturingselementen >> klik op icoon linksboven(regel,driehoek,potlood) >> selecteer de knop en klik dan op icoon rechtsboven(handje,papier) >> nu kan je de verschillende eigenschappen van de knop aanpassen.

weer een stapje dichter

heel erg bedankt Rudi, zo begint mijn projectje weer vorm te krijgen en begin ik er ook een beetje inzicht in te krijgen.
Bedankt

nog niet helemaal

Plaats onderstaande code achter Blad2. Bij dubbelklikken op een cel wordt naar het paswoord gevraagd. Nu kunnen er wijzigingen aangebracht worden. De beveiliging wordt terug ingesteld wanneer het blad verlaten wordt.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Sheets("Blad2").Unprotect Password:=InputBox("Geef het paswoord om de beveiliging op te heffen", "Beveiliging")
End Sub

Private Sub Worksheet_Deactivate()
    Sheets("Blad2").Protect Password:="frimout"
End Sub

Wanneer ik nu mijn bestand open wordt er al onmiddellijk om een paswoord gevraagd. Normaal is dit paswoord niet gekend door de personen die het formulier moeten invullen. vult men een verkeerd paswoord in of klikt men op annuleren dan krijgt men een foutmelding van visual basic (beëindigen of foutopsporing). Klikt men op het kruisje dan kan men wel verder gaan met het invullen van het formulier.
Is het mogelijk om deze foutmelding niet te doen verschijnen? en is het ook mogelijk om in blad 2 wel een foutmelding te krijgen als men een verkeerd paswoord ingeeft, maar niet de melding van visual basic (beëindigen of foutopsporing)?
Ik weet het, ik vraag misschien veel, maar ik hoop dat dit te verwezenlijken is. Alvast bedankt.

MVG, Rudy

Dan had jij waarschijnlijk ergens iets verkeerd geplaatst. Zie bijlage

Bijlagen

Dan had jij waarschijnlijk ergens iets verkeerd geplaatst. Zie bijlage

Hoikes, ikke weer,
Ik heb mijn projectje hier eens verkleind bijgevoegd. Alles werkt, echter, wanneer ik het bestand open wordt er al onmiddellijk om een paswoord gevraagd om de beveiliging van het "controleblad" op te heffen. Doe ik dit niet (in principe kennen de personen die het formulier moeten invullen dit paswoord niet) dan kunnen de gegevens ook niet weggeschreven worden.
Zou je dit eens willen bekijken voor mij aub.

Alvast bedankt

Bijlagen

Pas deze aan in ThisWorkbook (bij Workbook_Open)
Code:
Sheets("controleblad").Protect [COLOR="Red"]Password:="frimout", [/COLOR]userinterfaceonly:=True

Pas onderstaande ook nog aan ingeval er op annuleren, een leeg invulveld of op het kruisje geklikt wordt. Dit om foutmeldingen te voorkomen
Code:
    [COLOR="Red"]On Error Resume Next[/COLOR]
    Sheets("controleblad").Unprotect Password:=InputBox("Geef het paswoord om de beveiliging op te heffen", "Beveiliging")
    Cancel = True
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pas deze aan in ThisWorkbook (bij Workbook_Open)
Code:
Sheets("controleblad").Protect [COLOR="Red"]Password:="frimout", [/COLOR]userinterfaceonly:=True

Pas onderstaande ook nog aan ingeval er op annuleren, een leeg invulveld of op het kruisje geklikt wordt. Dit om foutmeldingen te voorkomen
Code:
    [COLOR="Red"]On Error Resume Next[/COLOR]
    Sheets("controleblad").Unprotect Password:=InputBox("Geef het paswoord om de beveiliging op te heffen", "Beveiliging")
    Cancel = True
End Sub

Geachte Warme Bakkertje,

Van harte bedankt, dit werkt super, mijnen baas zal weer kontent zijn, en ik ook, want ik heb weeral veel geleerd.
Tot een volgende keer,

MVG, Rudy

nog iets verder?

Is er ook een mogelijkheid om de gegevens van het invulblad naar een ander, niet geopend bestand weg te schrijven? Ik vraag misschien wel veel maar dan zou ik een stap in mijn project kunnen overslaan.

Indien niet, geen probleem hoor, maar het is misschien weer een uitdaging!!

Alvast bedankt

>Wegschrijven naar een gesloten bestand kan niet, maar het openen en wegschrijven kan wel op de achtergrond gebeuren zodat je er niets van merkt. Maar dan zal jij wel met wat meer extra info moeten komen

bedankt

Hoi Rudi,
Ik denk dat ik het hierbij maar ga laten. Alles werkt prima. Ik ga deze topic dan ook op opgelost zetten.
Tot een volgende keer.

MVG,

Rudy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan