Uren maal euro optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTMT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTMT

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Goede avond,
Ben goed geholpen vanmiddag door Michel
Nu heb ik in een rapport de uren en euro's goed kunnen vermenigvuldigen met elkaar, maar nu wil ik het het totaal uit te betalen bedrag laten zien, maar hier loop ik ook weer vast heb het volgende gedaan:

=Som(24*([Gewerkt/tot]-[Gewerkt/van]))*([Uurloon]*[Totaal uren])

Krijg wel een bedrag maar niet het goede, er zit iets fout.

Jan
Zie bijlageUrenrapport.JPGUrenrapport.JPG

Door een onhandigheidje in de browser kan ik geen afbeeldingen openen, dus ik kan niet zien wat er aan de hand is. Mijn vraag dus: waar heb je de berekening gemaakt? En dan bedoel ik dus in welk rapportgedeelte. Voettekst, detailsectie e.d.

QUOTE=OctaFish;3695297]Door een onhandigheidje in de browser kan ik geen afbeeldingen openen, dus ik kan niet zien wat er aan de hand is. Mijn vraag dus: waar heb je de berekening gemaakt? En dan bedoel ik dus in welk rapportgedeelte. Voettekst, detailsectie e.d.[/QUOTE]

In de rapportvoettekst, niet afhankelijk

Laatst bewerkt:
En daar heb je het probleem. In een rapportvoettekst kun je geen formules maken. Wel in een Kop/voettekst van een veld.

En daar heb je het probleem. In een rapportvoettekst kun je geen formules maken. Wel in een Kop/voettekst van een veld.

Je kunt in een rapportvoettekst toch wel formules maken, ik heb dit gedaan bij een km rapport, om de totale km stand onderaan te vermelden, maar dit was een gewone optelling

=Som([Aantal Kilometers])

en deze werkt .

Maar jij wil volgens mij een berekening op basis van een specifiek veld opgesplitst. Je kunt in een rapportvoettekst inderdaad wel een totaalberekening maken. Als je een berekend veld hebt in een groepskoptekst/voettekst kun je die ook nemen. Het kan ook zijn dat er een waarde null is in één record, en dat kan ook een foutmelding opleveren. Probeer dus eens tekstvakken te maken die alle respectievelijke velden optellen, en maak daar je totaalformule eens mee.

Maar jij wil volgens mij een berekening op basis van een specifiek veld opgesplitst. Je kunt in een rapportvoettekst inderdaad wel een totaalberekening maken. Als je een berekend veld hebt in een groepskoptekst/voettekst kun je die ook nemen. Het kan ook zijn dat er een waarde null is in één record, en dat kan ook een foutmelding opleveren. Probeer dus eens tekstvakken te maken die alle respectievelijke velden optellen, en maak daar je totaalformule eens mee.

Dank voor het meedenken, maar ik zie in dat wat ik wil niet mogelijk is.
De uren zijn bij ieder verschillend, zo ook het uurloon, en dan kan het uurloon ook soms nog veranderen.
Ik ga iets anders verzinnen, als ik bezig ben en kom een probleem tegen mag ik dan nog eens bij je aankloppen?

Gr Jan

Je mag uiteraard altijd vragen stellen... anders wordt het zo'n saai forum :)

oplossing

Je mag uiteraard altijd vragen stellen... anders wordt het zo'n saai forum :)

Hoi Michel,

Ik heb het als volgt opgelost:

In het invulform een onafhankelijk tekstveld gemaakt voor de individuele berekening,
Dan het tekstveld "Uit te betalen" onderaan en daarin wordt het berekend bedrag extra overgetypt en klaar.
Nu hoef ik in het rapport geen berekening meer te maken, maar gewoon de kolom "Uit te betalen" op te tellen.

=Som([Uit te betalen])

Begrijp je het nog een beetje?

Als je kunt downloaden hier het form

Form4.JPG

Gr Jan

daarin wordt het berekend bedrag extra overgetypt en klaar.
Daar krijg ik eigenlijk de koude bibbers van... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan