• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen als ze binnen de goede maand vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1Thomas

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2017
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een excel waar ik mijn uren in bij moet houden en ik zit iedere keer weer een aantal cellen aan te passen om goede uitkomsten te krijgen.
Wat ik heb ingesteld is dat excel dan automatisch optelt wat ik invoer, maar nu wil ik het zo regelen dat bij de totalen Excel zelf kiest welke getallen bij die maand horen. op die manier moet excel mij inzicht geven hoe ik in de uren zit per maand zonder dat ik iedere keer het cel-bereik handmatig moet moet aanpassen, wat foutgevoelig is.

Hieronder het voorbeeld en ook in de bijlage zichtbaar.

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen,

Alvast dank!

Kolom 1 --> Kolom 2
Datum --> Uren
1-8-2018 --> 6
2-8-2018 --> 8
etc
1-9-2018 --> 8
2-9-2018 ---> 9
etc etc

Kolom 4:
Totalen
Augustus 14
September 17

Bijlagen

Bedankt SjonR,

Dit werkt, maar nu komt het: Ik heb in het overzicht geen hele maanden staan.

Maar vul alleen de dag in dat ik gewerkt heb. Dan gaat het selectie verhaal niet helemaal op denk ik he?

Ik werk bijvoorbeeld alleen 1,4 en 5 augustus dus er staan maar 3 data, het selectie bereik is dus variabel per maand en moet dus iedere maand opnieuw geselecteerd worden.
Wat ik nog zoek is dat hij zelf kijkt wat binnen welke maand valt.

Groet,

Ik kom er nu pas achter dat het helemaal klopt!!! Hartstikke bedankt!!!

Voor de invoer zou ik een tabel gebruiken. Dan hoef je je nooit zorgen te maken over het bereik. Met een draaitabel kan je ook eenvoudig gegevens sommeren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan