• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren optellen en rekenen met uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb een overuren overzicht gemaakt (met dank aan enkelen van jullie voor de tips).
Het optellen van uren gaat goed tot ik bij 24 uur komt, daarna wordt weer opnieuw begonnen. Ik wil graag voorbij deze 24 uur tellen (of minder overwerken :D ). Verder wil ik rekenen met deze opgetelde uren om de overwerkvergoeding in euro's te berekenen. Als ik echter het celformaat van de cel waarin de uren worden opgeteld worden als tijd instel, gaat het dus niet goed. Maar als ik de aparte overuren in dezelfde cel optel en de cel is als getal opgemaakt, gaat het ook niet helemaal goed.
Moet ik de 'tijdcellen'soms met een bepaald getal vermenigvuldigen?

Gerald

Verander je celopmaak in [uu] ipv uu

Houd er ook rekening mee dat wanneer de uitkomst van de formule een negatief aantal uren oplevert, je de waarde ##### krijgt. Dit los je op door bij extra>opties "datumsysteen 1904" AAN te vinken. Probeer maar

Dat is snel :))

Hee bedankt, megasnel en het werkt perfect :thumb: . Maar even voor mijn 'beleving': wat doen de vierkante haken als je deze om een notatie zet en werkt het ook voor minuten?

Gerald

Het geeft aan dat er "doorgeteld" moet worden. Zou je de haakjes weglaten en de opmaak veranderen in dd-mm-jj uu-mm dan zou je biij een uitkomst van meer dan 24 uur een datum zien, bijv 02-01-1900 03:26.

Het werkt ook bij minuten, ipv 25 uur en 16 minuten zou de uitkomst dan worden 1516 minuten.

iezze siempel, gewoon proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan