• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen uit tabel werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo Helpmij'er,

Ik ben voor m'n werk een document aan het maken met al de gewerkte uren die ik heb,
Het probleem is dat wanneer ik in een aparte cel alle uren uit de tabel wil optellen dat er dan een aantal uur te weinig uit komen.
Afbeelding 15.png
In de cellen F4 t/m F7 (tot nu toe) staan de uren die ik per dag gewerkt heb (notatie -> aangepast -> tijd -> 15:30).
Wanneer ik probeer deze op te tellen in D9 met =SOM(Tabel1[Loon]) komt er #waarde! te staan. Toen met behulp van de formulemaker geprobeerd op =UUR(Tabel1[Loon]) maar ook dit werkt niet.

Iemand een idee?

Groeten, Helpendehand

P.S Dit is niet de hele sheet, maar vooral waar het om gaat zodat jullie een beetje een beeld hebben (volgens mij ;) )

Laatst bewerkt:
hallo Helpendehand
Dit is een excel forum.
We hebben dus meer aan een excel bestand dan aan een jpg plaatje.

Wanneer ik probeer deze op te tellen in D9 met =SOM(Tabel1[Loon]) komt er #waarde! te staan.
Je verwijst volgens mij naar de verkeerde kolom.
Probeer eens met deze
PHP:
=SOM(Tabel1[Totaal])
Wel de cel eigenschappen aanpassen naar :mm

Hallo,
Je verwijst volgens mij naar de verkeerde kolom.
Probeer eens met deze
PHP:
=SOM(Tabel1[Totaal])
Wel de cel eigenschappen aanpassen naar :mm

IK heb het (volgens mij) geprobeerd maar het juiste getal komt er niet uit. Als ik de eerste drie rijen bij elkaar op laat tellen komt er wel het juiste getal uit, maar wanneer ik er een rij aan toevoeg en deze invul gaat de waarde van mijn totaal gewerkte uren juist omlaag in plaats van omhoog.

hallo Helpendehand
Dit is een excel forum.
We hebben dus meer aan een excel bestand dan aan een jpg plaatje.
Hierbij het xls bestandje Bekijk bijlage Helpmij Excel sheet.xlsx
Volgens mij klopt het, maar als ik de waarde in B6 C6 en D6 verander komt er in mijn totalen verkeerde waarde uit.

Alvast bedankt!

Verander je celformaat in :mm

Oke, het is gelukt, ik heb plonkske's sheet gekopieerd, toen deed hij het wel. Hoewel ik in mijn eigen werkmap dat ook had gedaan deed hij het toen niet... Toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan