• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDeWilder

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Ik krijg dagelijks een rapport waarin de uren van onze werknemers zijn samengevat en opgesplitst, afhankelijk op welke manieren ze getagged hebben in hun dagelijks verloop. (het gaat hier over rij- & werktijden.)
Dit rapport bevat buiten alle gegevens ook steeds een rij met een totaal van uren, in formaat "uu:mm:ss". Als ik deze wens op te tellen, dan pas ik mijn celeigenschappen aan naar "(u):mm:ss" en voer ik eenvoudigweg de formule door voor optellen. "=sum(......)".

Indien ik niet elke cel met data afzonderlijk aanklik en op ENTER druk, telt hij niets op. Door het selecteren van elke cel en op ENTER te drukken wordt de tijd namelijk aangepast naar het formaat van "u:mm:ss", vermits er bij 99% van de gevallen een 0 als 1e digit staat valt deze dus weg en lukt het wel.

vb: 04:25:33 gaat niet in de formule --- na selecteren + ENTER wordt dit 4:25:33 en gaat dit zonder problemen.

Weet iemand hoe je dit oplost? Hab al bij celeigenschappen allerhande aanpassingen trachtten door te voeren... maar tevergeefs.. (Ik werk met office2003)

Alvast bedankt.

herken probleem niet als ik dit handmatig invoer
kun je een voorbeeld posten

gr wim

Test methodes

Beste,

Alvast bedankt voor de info. Het zijn inderdaad blijkbaar waarden die vanuit een ander programma geïmporteerd worden in deze file, en als tekst worden weggeschreven ipv als cijfers.

Als ik je 1e methode toepas dan lukt dit, maar het blijft wel omslachtig omdat ik steeds de cellen nadien nog moet aanpassen naar de celeigenschap - (u):mm:ss. Als ik dit vooraf doe dan moet ik het nadien toch nog doen. Valt dit nog op te lossen? (Macro schrijven is natuurlijk een oplossing..)

De 2e oplossing met je add-inn heb ik geprobeerd, de add-inn (welke voor mij een schitterende ontdekking is) het ik gedownload (trial versie), maar als ik de bewuste file open krijg ik dit menu niet op mijn taakbalk? Als ik eender welke andere file open verschijnt het dan weer wel.. vreemd.

Alvast bedankt voor je hulp, indien je mij nog verder kan helpen?

MVG

oplossing?

Heeft ondertussen iemand bovenstaande vraag kunnen bekijken?

Alvast bedankt..

Jan.

Beste,

als ik de bewuste file open krijg ik dit menu niet op mijn taakbalk? Als ik eender welke andere file open verschijnt het dan weer wel.. vreemd.

MVG

Welk menu bedoel je? Het hele ASAP menu?

gr Wim

Jan

een mogelijke oplossing

kolom invoegen en kolom opmaken maken met eigenschap tijd
in de cellen zet je de formule =waarde(cel),

en dan kan je de tijden wel optellen.

zie de bijlage

Via een macro de tekst omzetten zou uiteraad nog mooier zijn.

suc6

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan