• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike73

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Dag,

Deze vraag is vast al eens gesteld, echter kan ik hem niet vinden.

Ik maak een weekstaat met een aantal formules, echter als ik de gewerkte uren per week optel krijg ik verkeerde waarden. als ik 5 x 8 uur optel komt hier geen 40 uit. Al geprobeerd om via celeigenschappen>getal>aangepast de urennotatie te wijzigen naar ,mm maar hier blijft een verkeerde waarde uitkomen.

Wat gaat hier fout.
Office 2010.

Groet Mike

Mike73,

Je had beter gelijk je bestandje (zonder gevoelige info) hier kunnen plaatsen.
Dan kunnen we zien wat er fout gaat.

Ja heb ik geprobeerd, bestandje geselecteerd en op uploaden gedrukt, maar er verschijnt geen bestand.

Als je boven de toegestaane MB komt lukt het niet.
Ik dacht dat het Max. 100 MB is.

Dus dan even inpakken.
De meeste helpers hebben Excel 97 / 2003, dus doe het in 2 extenties .xls en .xlsx of .xlsm

uren wordt opgeslagen as delen van 24. als uit je berekening 1,66666 komt klopt dat dus. (40 uur is 1 + 2/3 dag)

Beste Mike,

Ik weet niet of het bij office 2010 net zo werkt als bij office 2007 (waar ik mee werk), maar als ik uren op wil tellen in excel, zet ik de notatie van de op te tellen uren in 'uu:mm:ss'....

Succes ermee!

Daan.

Dag,

vb1 laat zien de uitkomst van de optelling en de celeigenschap.
vb2 laat zien wat de indeling van de cel is.

uploaden lukt nog steeds niet, bestand is 44 kb groot, excel 97-2003xls

groet

Mike,

Al geprobeerd om via celeigenschappen>getal>aangepast de urennotatie te wijzigen naar ,mm maar hier blijft een verkeerde waarde uitkomen.

Maak van ,mm eens :mm en het zal wel gaan.

Maak alle cellen met tijden op als :mm

Dan loopt het wel los.

Je hebt het niet gedaan.
Je moet ALLE cellen die groter riskeren te worden dan 24 uur, opmaken met :mm.
Die haakjes([ en ]) staan daar niet voor niets.

Bijlagen

Dank voor de snelle reactie,

Klopt de optelling dan wel van rij 4/ h4+k4+n4+q4=23.15 de berekening in het werkblad komt uit op 47:15.

groet mike

De rekening klopt wel als je cel Q4(groter dan 24, weet je wel) opmaakt als :mm
En dat moet voor alle cellen gelden die riskeren groter te worden dan 24:00

Dag Cobbe,

Nu klopt het wel, dank je.
Enig idee hoe ik de berekening geel gemarkeerd ondervang, de telling 24:00 minus 6:00 komt uit op 18:00.
Echter er wordt gerekent van af 12 uur middernacht (0:00) tot 6:00, de uitkomst moet dus zijn 6 uur.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SSBREH3YOCYJ.xls

in ieder geval al bedankt.
groet Mike

Hoi,

Ik heb nu de formule omgedraaid O4-P4, nu klopt het wel. is hier een formule voor te bedenken?

Groet Mike

Door ipv 24:00 --- 00:00 in te geven klopt het wel.
24:00 = 00:00 uur hé.

De tijd van een dag gaat van 00:00:00 tm 23:59:59 1 seconde later is het weer 00:00:00 Dus 24:00:00 bestaat niet en heb dit ook nog nooit op een digitale klok zien staan.

Je moet dus rekenen met 00:00:00 uur

Hier in de oranje vakje wat aanpassingen gemaakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan