• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren overzicht van 2 waarden naar 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdeboer87

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Goede morgen,

indien ik 3 rijen heb met daarin

Bart
Bart
Dirk

Hoe krijg ik dan een overzicht die er zo uit ziet?

Bart
Dirk

En hoe maak ik een vergelijking met 2 voorwaarden?

Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt ter verduidelijking van mijn probleem
Alvast bedankt

Mvg

Bart de Boer

Bijlagen

somproduct

Mooi, had zelf nooit gezocht bij somproduct om iets te vergelijken, maar dit werkt prima.
Bedankt :thumb:

Alleen zit ik nog met de namen

Hoe krijg in het overzicht maar 1 x de naam te zien die in de gegeves meerdere malen staat?

mvg
Bart

Hallo Bart,

In mijn oplossing zul je zelf de lijsten van namen en datums moeten samenstellen, in de oplossing van banditibob met de draaitabel worden zowel de lijst van namen als ook de lijst met datums automatisch samengesteld.
Verschil is dan dat je in mijn oplossing een vaste layout hebt (ook namen en datums waarvoor geen gegevens aanwezig zijn en beperkt tot slechts die namen en datums), terwijl met de draaitabel alleen aanwezige namen en datums worden getoond.

Draaitabel

De draaitabel is een prima oplossing, maar idd het uiteindelijke formulier moet er altijd hetzelfde uitzien

Dus ga voor de manier om aller werknemers er in te plaatsen en dan te vergelijken met diegene die in de geexporteerde lijst staat

bedankt

mvg
Bart

dan kan je de unieke werknemers uit de lijst halen met het uitgebreid/geavanceerd filter.:thumb:

Edit: data(datums) uit jouw lijst kan je altijd zichtbaar houden in de draaitabel. Dus ook datums waar geen uren zijn gewerkt. Het enige niet vaste is het aantal namen/rijen, maar dat is bij jou methode dan ook niet vast.

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldje dat de datums ook altijd zichtbaar zijn als je dit wenst. Zo is de lay-out dus vast.

Zo staat 3-12-2009 gewoon in de lijst.

Bijlagen

unieke persoon

Heb nu de namen op deze manier gesorteerd, zo hoef ik niet met uitgebreid filter te werken
maar met een gewoon filter

kolom kolom 2

Bart 1
Bart 2
Frank 1

=AANTAL.ALS($B$23:B23;B23)

maar het is gelukt

mvg

bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug