MarcoApeldoorn
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2013
Hoi,
Ik heb een sheet gemaakt waar ik per dag het totaal aantal werkuren wil gaan berekenen, nu is het punt dat het niet elke dag hetzelfde aantal "diensten" zijn.
Soms is het 1 dienst, dan weer 4, dan weer 2 enzovoort.
Het berekenen van de uren lijkt makkelijk, eindtijd-begintijd=uren, dan even een paar rijen optellen van dezelfde datum, pauzes eraf en klaar.
Nu doe ik het zo dat ik de rijen met dezelfde datum iedere dag handmatig selecteer, dit moet automatisch kunnen en heb het ook gedeeltelijk automatisch, hij zoekt namelijk al zelf of het de laatste dienst op een dag is.
=ALS(EN(A3>A2;D2>0);SOM(ALS($A$2:$A$17=A2;$D$2:$D$17));"")
Dan telt hij dus de totale kolom D
Gebruik ik SOM.ALS dan kan ik de datum niet vergelijken $A$2:$A$17=A2
Zit er al een paar dagen mee te stoeien en heb al van alles van het internet geprobeerd maar kom er niet uit.
Volgens mij is het een kleinigheid die ik over het hoofd zie.......
Wie weet het?
Alvast bedankt,
Marco
Ik heb een sheet gemaakt waar ik per dag het totaal aantal werkuren wil gaan berekenen, nu is het punt dat het niet elke dag hetzelfde aantal "diensten" zijn.
Soms is het 1 dienst, dan weer 4, dan weer 2 enzovoort.
Het berekenen van de uren lijkt makkelijk, eindtijd-begintijd=uren, dan even een paar rijen optellen van dezelfde datum, pauzes eraf en klaar.
Nu doe ik het zo dat ik de rijen met dezelfde datum iedere dag handmatig selecteer, dit moet automatisch kunnen en heb het ook gedeeltelijk automatisch, hij zoekt namelijk al zelf of het de laatste dienst op een dag is.
=ALS(EN(A3>A2;D2>0);SOM(ALS($A$2:$A$17=A2;$D$2:$D$17));"")
Dan telt hij dus de totale kolom D
Gebruik ik SOM.ALS dan kan ik de datum niet vergelijken $A$2:$A$17=A2
Zit er al een paar dagen mee te stoeien en heb al van alles van het internet geprobeerd maar kom er niet uit.
Volgens mij is het een kleinigheid die ik over het hoofd zie.......

Wie weet het?
Alvast bedankt,
Marco