Een jaar geleden heb ik een eenvoudig administratiepakket opgezet voor het een mans bedrijf van mijn zoon. In de basisopzet heb ik veel fouten gemaakt, ik heb geploeterd en geleerd. En het werkt nu in d e zaak. Van je fouten moet je leren en een ding heb ik geleerd, probeer een goede basis om te bouwen naar je specifieke behoefte. Mijn vraag is : weet iemand een een uren planningsopzet , die als basis kan dienen ? Dat antwoord hangt er natuurlijk van af wat ik wil: De basis is dit:
- 1 man die uren maakt
- elk karwei wordt ingevoerd met een geplande tijd (uren)
- behalve de aard van het karwei (vast te leggen in de naam) heeft hij 2 soorten werk:
- korte termijn activiteiten - te doen en te plannen in de ochtend van de dagen
- lange termijn activiteiten - te doen en te plannen in de middag van de dagen.
- ochtend is van 9-12 en middag 13.00 - 17.00 uur , rest is voor algemene taken
- de planbare dagen zijn dinsdag,wo,do,vr hele dag en zaterdagmorgen
Tot zover zou je zelfs de outlook- agenda kunnen gebruiken.
Maar als je een karwei er tussen wil plannen moet de rest opschuiven , ook als een karwei langer heeft geduurd zou je (met de hand) de rest moeten kunnen opschuiven. Evenzo als er karweien sneller gaan of uitvallen dan moeten alle activiteiten teruggehlaad worden inde tijd.
Kan , wil iemand hier iets over kwijt ?
- 1 man die uren maakt
- elk karwei wordt ingevoerd met een geplande tijd (uren)
- behalve de aard van het karwei (vast te leggen in de naam) heeft hij 2 soorten werk:
- korte termijn activiteiten - te doen en te plannen in de ochtend van de dagen
- lange termijn activiteiten - te doen en te plannen in de middag van de dagen.
- ochtend is van 9-12 en middag 13.00 - 17.00 uur , rest is voor algemene taken
- de planbare dagen zijn dinsdag,wo,do,vr hele dag en zaterdagmorgen
Tot zover zou je zelfs de outlook- agenda kunnen gebruiken.
Maar als je een karwei er tussen wil plannen moet de rest opschuiven , ook als een karwei langer heeft geduurd zou je (met de hand) de rest moeten kunnen opschuiven. Evenzo als er karweien sneller gaan of uitvallen dan moeten alle activiteiten teruggehlaad worden inde tijd.
Kan , wil iemand hier iets over kwijt ?