• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

skyrider

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Berichten
19
Hallo, mijn naam is Rob en ik ben nieuw hier op dit forum

Ik heb een bestand gemaakt in excel die mijn uren bij houd
zoals je kan zien in het tabblad staan tijden in hoe laat ik begin en eindigt de pauzes zijn er al in verwerkt alleen in het gele kolom staat niets
daar zou ik graag een formule willen hebben die mijn plus cq min uren automatisch berekend
In kolom K staat dat ik 9:30 uur gewerkt heeft en in Kolom N zou daar moeten komen staan dat ik 1:30 plus uren opgebouwd heeft


wie kan mij hiermee helpen

bij voorbaat dank

Bekijk bijlage Tijd en Kilometer Registratie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Als je bijvoorbeeld in cel A1 de standaard uren invult zoals hieronder een voorbeeld en in B1 de gewerkte uren, zet je in C1 de berekening met = Som.

Voorbeeld
A1= 8.00
B1= 9.30
C1= 1.30

C1 bevat dan de formule: =Som(B1-A1)
Bij Celeigenschappen getal kiezen met 2 decimalen, kies dan voor - teken of rood (is naar eigen smaak)
 
@skyrider: welkom op Helpmij.nl
zie de bijlage, waarbij geldt dat 8/24 je standaard werktijd van 8 uren per dag voorsteld.

@skyrider en @ Freddy Fireman:
Het volstaat om deze formule te gebruiken in C1:
Code:
=B1-A1
 

Bijlagen

  • Tijd en Kilometer Registratie (hs).xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Moet je bij celeigenschappen en dan getal kiezen en daar kan je bij getal kiezen voor - teken, rood of met hekjes.
 
als ik dat doe zie ik wel een negatief getal stel ik werk van 6:00 tot 13:00 is de uitkomst 6:30 uur dus dat is 1:30 uur negatief en ik krijg dit te zien als ik de celeigenschappen gaat wijzigen

6:00 0:30 13:00 6:30 -0,06
 
voor bv woensdag in cel N4

Code:
=K4-"8:00"

en doortrekken naar beneden

mvg
Leo
 
Wat ik ook doe als ik plus uren maakt geeft de formule een correcte melding aan
maar zodra ik in het kolom van de eindtijd minder uren plaats bv 13:00 uur zou de uitkomst moeten zijn in kolom van TvT uren -1:30 uur zijn
 
Ik heb even gepuzzeld voor je.

Bij celeigenschappen alle cellen aangepast aan u:mm:ss en bij extra-opties-berekenen bij datumsysteem 1904 het vinkje aangezet en toen deed hij het wel.

Ik heb zelf 2003, maar je kan je aangepaste bestandje denk ik wel gebruiken in nieuwere versies. Ik heb de minuren automatisch rood laten opvullen, maar dat kun je bij voorwaardelijke opmaak zelf weer veranderen.

Hier de bijlage, kijk of je er wat mee kan
Bekijk bijlage Tijd en Kilometer Registratie (hs) (1).xlsx
 
Kijk hier kan ik wat mee

voor degene die mij hebben geholpen
hartelijk dank hiervoor
 
Graag gedaan.

Zet je de vraag nog even op "Opgelost", dan weet iedereen dat ze er niet meer op moet reageren.
 
beste sa11

Bedankt voor je reactie,
met deze formule kan ik ook wat mee
 
als je de uren en minuten eens goed optelt kom je aan net 25u en geen minuten. er staat ergens -30 min en deze worden natuurlijk afgetrokken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan