• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2016
Hallo ik heb met hulp op dit forum een uren registratie,

Nu is het volgende ik zou graag ook de kolom overnachting erbij willen hebben. Nu heb ik dit zelf gedaan maar als de maand om is
en ik ga na een nieuwe maand dan werkt het in eens niet meer, evenals de berekening van de gewerkte uren in die week.
Omdat ik chauffeur ben is het van groot belang dat de uren kloppen omdat ik een wekelijkse rijtijd van 56 uur maar mag hebben
en tweewekelijkse rijtijd van 90 uur maar mag hebben.
Wie kan mij aub helpen om dit goed werkend te krijgen alle hulp is welkom.

Mvgr Theunie

Bijlagen

Hallo

Zeker heb ik naar Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthre...87#post5772587 #8 en de reactie van wieter in #20 blijkbaar vond je het niet de moeite het te bekijken. Als je voor het gelikte wilt gaan loop je tegen het nu gestelde probleem aan. Dus de oplossing is al aanwezig.
En ja ik vond het wel de moeite waard om erna te kijken en heb ik ook deze versie gedownload maar ook in deze versie loop ik tegen het zelfde probleem aan, daarom snap ik de reactie niet.

Gr Theunie

Je hebt daarin toch maand onafhankelijke weektotalen gezien? Als je zelf eens een bestand plaatst met daarin twee maanden van gegevens dan is er misschien wel iemand die het AETR-verdrag even voor je kan implementeren of op de plank heeft liggen. (is een beetje complexer dan dat jij schetst.) Nog beter is het om gegevens te plaatsen van meer dan een half jaar. Aangezien je ook nog met het gemiddelde van max 48 uur zit.

Met een beetje Googlen zijn er ook wel voorbeeldjes te vinden.

Hallo

Bedankt voor de reactie ik hoef alleen maar een kolom erbij te hebben met overnachting hier vul ik bijvoorbeeld 1 in heb ik geen overnachting komt er niets te staan.
tweede vraag was graag zou ik in de kolom O op zondag de totaal gewerkte uren van de afgelopen week willen hebben staan. zie maand 4.
Echter het probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet maken zodra er een nieuwe maand begint hij ook precies in kolom O steeds op zondag de uren van die week zet.
ik zie zelf wel of ik meer of minder uren dan 56 of samen in twee weken 90 uren heb gewerkt.
Hopelijk heb ik het nu goed uit gelegd, en nogmaals bedank voor de reacties en hulp.

Gr Theunie

Theunie,

in deze bijlage heb ik de kolom overnachting op "L" gezet.
Zou je dit willen testen of het doet wat jij wilt?

Bijlagen

Hoi zo te zien werkt het, alleen in kolom O verspringt de totaal aantal uren nog steeds als ik naar een volgende maand ga.

Gr Theunie

Natuurlijk verspringen de totalen in kolom O.
Bij een nieuwe maand verspringen de weken toch ook.

Ik denk dat jij niet met een maandregistratie moet werken.
Voor een chauffeur zijn er per week en per 14 dagen wettelijke beperkingen.
Je zou beter met een registratie per 14 dagen werken.
Misschien is bijlage iets?
De knop [Opslaan] werkt niet. De code is van VenA, en moet aangepast worden.
Misschien wil hij dat wel doen.

Bijlagen

Hoi het ziet er goed uit nu nog de knop aan het werken krijgen.

Gr Theunie

Zou dit voldoen?
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
Dim sNaam As String
Application.ScreenUpdating = False
sNaam = "Week " & Cells(2, 3) & " & " & Cells(10, 3)
    If SheetExists(sNaam) = False Then
        Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = sNaam
        lr = 1
      Else
        lr = Sheets(sNaam).Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Row
    End If
 Range("A2:Q16").Copy
    With Sheets(sNaam).Cells(lr, 1)
        .PasteSpecial xlPasteValues
        .PasteSpecial xlPasteFormats
        .PasteSpecial xlPasteColumnWidths
    End With
    [G3:H16].ClearContents
    'Application.Goto .Sheets(1).[F2]
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Function SheetExists(sNaam As String) As Boolean
Dim sht As Worksheet
For Each sht In Sheets
    If sht.Name = sNaam Then
        SheetExists = True
        Exit For
    End If
Next
End Function

Hallo
Ik snap helaas niets van wat u gestuurd heeft, is er iemand die voor mij de code erin kan zetten en zo dat het werkt.

Alvast bedankt

Gr Theunie

Kan nog wel een aanpassing gebruiken als je de boel niet dubbel onder elkaar wil.
Ook de samengevoegde cellen verwijderd uit blad1.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Harry, weet jij misschien waarom onderstaande regel een foutmelding geeft?
Code:
'Application.Goto .Sheets(1).[F2]
Bedankt voor de aanpassigen

In welke bestand van welke post?

Zo te zien de punt voor sheets.

In dit bestand
Code achter de knop
Ondertussen geprobeerd, en het was natuurlijk de punt.
Bedankt Harry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Theunie,
Ik heb nog enkele laatste aanpassingen gedaan.
nl een foutafvang, zodat je geen 2x op de knop opslaan kan drukken, want anders ben je al je tijden kwijt.
Ik heb nog altijd mijn twijfels over de pauzeberekening (wettelijke rij- en rusttijden).
Maar ja, jij zal het wel beter weten.
Hopelijk is de bijlage wat jij wil.

ps. In het bestand zitten de Nederlandse feestdagen.
Is dat OK, of moet je de Belgische feestdagen hebben?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@wieter,

Zou het zo niet overzichtelijker zijn?
Je kunt het natuurlijk zo mooi maken als je zelf wil.
Theunie die het moet gebruiken maakt de beslissing.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

Het ziet er echt goed uit zo, ik zie bij het in vullen van de nacht dat de tijd veranderd dit hoeft niet hier vul ik gewoon een 1 in zodat ik weet dat ik daar een overnachting heb gehad.
Is het toch mogelijk op een pagina toch een maand overzicht weer te geven, dat zou het helemaal te gek zijn, en nogmaals bedankt voor alle moeite en werk oh ja en met printen had ik ook nog een vraag
gaat dat ook per maand mocht er iets zijn kan ik die maand uit printen en aan mijn baas geven.

Gr Theunie

@Theunie,
Die maandregistratie lijkt belangrijk voor je.
Alhoewel voor een chauffeur een prestatieoverzicht per week essentieel is.
Ik heb dan maar een registratie gemaakt waar per maand de 1ste en laatste week volledig weergegeven worden.
De weektotalen verspringen nu niet meer.
Bekijk het eens.

ps. Ik heb de Europese richtlijnen over de rij- en rusttijden eens nagekeken. Dat is ingewikkelder dan de rusttijden die jij opgegeven hebt. Om dat allemaal in excel te verwerken is een enorm puzzelwerk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan