• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren registreren en vervolgens factureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debby_B

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2023
Hoi allemaal,

Ik wil graag een simpel overzichtje maken zodat ik kan controleren of de facturen die ik krijg ook daadwerkelijk kloppen.
We hebben tijdelijke werknemers die een paar uurtjes per week inpakwerk verrichten. Ik wil graag het volgende, maar kom er niet uit met tijd en omrekenen:

Begintijd 05:00 uur
Eindtijd 10:00 uur
Totaal tijd 5 uur
Tarief €20,00 per uur per werknemer
Totaal aantal werknemers 3

Dus theoretisch krijg ik dan:
10:00 - 05:00 = 5 uur
3 werknemers x 5 uur = totaal 15 uur
15 uur x €20,00 per uur/per werknemer = €300,00

Ik loop hier op vast, ben niet thuis genoeg in tijd formules, kan iemand mij hiermee helpen?

Dank alvast! :)

Groetjes Debby

tijden zijn een fractie van 1. dus 5 uur is niet de waarde 5 maar 0,2083333333333333

bij 15 uur wordt dit 0,625 * 20 = 12,50

als je dit nog eens maal 24 doet kom je op het juiste bedrag 300 uit,

kortom als je met excel tijden werkt en je wil aantal uren in decimalen weten dan moet je het maal 24 doen.

Of?

Bijlagen

PHP:
=MOD([@[Tijd UIT]]-[@[Tijd IN]];1)
=rest([@[Tijd UIT]]-[@[Tijd IN]];1)

Misschien nog deze aanvulling als je 's avonds / 's nachts werkt om het aantal uren te berekenen.

Hoi allemaal,
Dank voor jullie reacties, hier kan ik zeker mee werken! Echt heel fijn :-)))))))))))))

Groetjes Debby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan