• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren uit 1 dienst opsplitsen in 3 cellen (toeslagen berekenen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert1507

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
9
Hallo,

Misschien is deze vraag al een paar keer gesteld hier maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.

in bijgevoegde excel bestand heb ik op zondag een formule nodig die als ik werk van zondag 23:00 tot maandag morgen 07:00. dat van 23:00 tot 24:00 in het 35% vakje komt en van 00:00 tot 07:00 in het 20% vakje komt.

dat is 1

en dan nog voor de vrijdag bijna het zelfde dat als ik op vrijdag een nachtdienst heb van 23 tot zat 07 dat de uren voor 24 in het vakje van 10% komt en na 24 uur in het vakje 35% komt.

en als het mogelijk is dat ik net als op zat en zondag overal gewone tijden in kan vullen begin 23:00 tot bijv 07:00 en dan een normale uitkomst krijgen het liefst niet -16 wat ik nu krijg.

alvast bedankt
Robert
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien is deze vraag al een paar keer gesteld hier maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.

in bijgevoegde excel bestand heb ik op zondag een formule nodig die als ik werk van zondag 23:00 tot maandag morgen 07:00. dat van 23:00 tot 24:00 in het 35% vakje komt en van 00:00 tot 07:00 in het 20% vakje komt.

dat is 1

en dan nog voor de vrijdag bijna het zelfde dat als ik op vrijdag een nachtdienst heb van 23 tot zat 07 dat de uren voor 24 in het vakje van 10% komt en na 24 uur in het vakje 35% komt.

en als het mogelijk is dat ik net als op zat en zondag overal gewone tijden in kan vullen begin 23:00 tot bijv 07:00 en dan een normale uitkomst krijgen het liefst niet -16 wat ik nu krijg.

alvast bedankt
Robert

Deze soortegelijke vraag is hier al eerder behandeld op het forum en ik heb ooit al eens een werkende oplossing gezien aangebracht door ( HSV ) , eventueel via de zoekfunctie van het forum tussendoor daar al eens kijken
 
Deze soortegelijke vraag is hier al eerder behandeld op het forum en ik heb ooit al eens een werkende oplossing gezien aangebracht door ( HSV ) , eventueel via de zoekfunctie van het forum tussendoor daar al eens kijken

ik heb al een paar keer gezocht. zie wel iets wat er op lijkt maar het lukt me niet om die formules aan te passen en dan goede uitkomsten te krijgen, in mijn uren lijst.

heb niet zo veel verstand van excel en formules.

dus alsnog graag jullie hulp bij mijn probleem

gr
Robert
 
De verdeling van de toeslagen is me niet helemaal duidelijk, maar volgens mij bedoel je het zoals nu in het bestand staat. Toelichting in bestand.
 

Bijlagen

  • Werkurentest(1).xlsx
    19,2 KB · Weergaven: 57
bedankt

maar als het mogelijk is zou ik het nog een beetje anders willen.


in de bijlage kun je zien hoe ik het het liefst zou willen hebben ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

als sommige constructies niet mogelijk snap ik het ook.

gr
Robert
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan