• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren van de verschillende personen uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
ik heb een Excelfile met jullie hulp mooi op kunnen zetten, en daar ben ik erg blij mee:p:d.
Nu wil ik het verder uitbreiden maar ik zou niet weten hoe ik dit kan doen en daarom vraag ik weer jullie hulp.:o
de Excel file bestaat uit meerdere tabbladen en daarop kunnen medewerkers worden gezet door middel van een droplist en daaraan zit een vast pas nummer
nu worden komen deze mensen op verschillende tijden binnen en komen daardoor ook steeds op een andere plek te staan.
graag wil ik op het tabblad Totaaluren alle tijden van de werknemers laten uitrekenen en deze ook per dag laten weer geven.
daarna wil ik ook nog dat dit blad wordt verscholen en door middel van een knop weer zichtbaar wordt gemaakt.

ik hoop dat jullie mij hiermee weer willen helpen

Bijlagen

Bedenk voor je aan dit soort projecten begint eerst wat je wilt bereiken. Het was veel eenvoudiger geweest als je alles in één tabel had vastgelegd ipv deze 'mooie tabjes'. Met een hulpkolom en een formule.

Bijlagen

Je heb gelijk hoor dat ik dit misschien beter eest had kunnen bedenken
ik ben hier al blij mee wat je heb gemaakt.
Ga nu slapen morgen om 5 uur op

vandaag weer verder met de file maar ik loop tegen een paar problemen aan, en daarvoor was ik aan het zoeken geweest op het forum.
zo is het dat de werktijden ook beginnen om 22:00 uur en dat de mensen stoppen om 06:00 uur hierop kreeg ik allemaal ####### te zien dus na het zoeken heb ik het in een rest formule gezet en zo op het eerste gezicht werkt het ook.
maar als ik nu ga kijken op het tabblad totale uren dan gaat het daar fout.
wie kan mij hiermee helpen??

Bijlagen

Wat gaat er fout dan? De totalen kloppen volgens mij.

in het laatste tabblad staan de totalen en daar komen meer uren te staan dan dat er is in gevoerd
Clide Gilliad 8,33 8,33 - - - - - 16,67
ingevoerde tijd van Clide Gilliad is op maandag 8,20 op dinsdag 8,20 - - - - - totaal 16,40

zie je de verschillen

Haal die *24 weg achter de formules en zet de opmaak op 'Tijd'.

ja als je zo gaat kijken zijn er geen verschillen
maar ik moet er rekening mee hoeden dat er hier mensen mee gaan werken die dat niet zo zullen zien en die daar meteen van in de stress vliegen
en als ik nu die van jou wil over nemen kan ik er niet 1 voorbeeld weg halen want dan doet hij niets meer.

wat doe ik nu fout ?

heb toch voor de afgeronde tijden gekozen om de leesbaarheid te behouden, nu heb ik nog een puntje waar ik een beetje hulp bij wil hebben als het kan?
op blad zondag staat nu een button waarmee we de mail kunnen versturen, maar op mijn pc loopt dit vast en na wat zoek werk ben ik een het volgende tegen gekomen en dat werkte wel bij mijn pc en daarin kan ik ook een CC invoeren maar ik weet niet hoe en waar ik deze moet zetten zodat de knop het wel doet
hij hoeft de file trouwens niet meteen op te slaan dat doen we nog steeds hand matig.

Private Sub OPSLAAN_Click()
Dim OutApp As Object, cl As Range, bodytekst As Variant
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)

.To = "naam@provider"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Details melding"
.body = TextBox1.Value
.Display
End With

Bijlagen

Kijk nog eens goed naar welke formule er is gebruikt in de tweede tabel in het bestandje in #8. Let ook op de celeiggenschappen in de totalen.

Kijk hier maar eens naar.

Als je een begintijd invult, zul je ook een eindtijd moeten invullen.
Incl de "CC" code.

Als je het bestand wilt mailen zul je het toch eerst moeten opslaan.
De code moet dan aangepast worden.

Bijlagen

VenA ik kijk naar de code van #8 maar als ik deze wil overnemen gaat het meteen al fout want ik kan hem niet zomaar lutweg gaan copieren

dus probeer ik hem te lezen en daar ga ik al zien dat ik de kennis niet beheers.

zie dat er =SOM.ALS(INDIRECT(L$2&"!$B$9:$B$31");$A3;INDIRECT(L$2&"!$S$9:$S$31")) veel vaste verwijzingen in staan maar kan deze niet thuis brengen.

dit is trouwens wel de opzet die ik wil hebben en graag wil gebruiken

Je kan de helpfunctie van Excel gebruiken om de gebruikte functies te doorgronden. Ook staat er ergens in het lint onder formules een knop formules evalueren.

Heb de help druk en de andere functie kom ik ook niet veel verder is had al gezien in de formule dat de maandag een vaste verwijzingen meer kan ik daar ook niet mee vinden.
het gekke is gewoon dat als ik de regel van je over neem en ik plak hem er in, dan is het uur in de cel goed ga ik die regel dan kopiëren dan gaat het fout de cel ernaast blijft leeg en de formule is niet goed meer.

heb je twee formules zelf nog onder elkaar gezet om te kijken waar de verschillen in zitten en ook daar kom ik dus niet uit zie het enige verschil staan het *24
=SOM.ALS(INDIRECT(B$2&"!$B$9:$B$31");$A3;INDIRECT(B$2&"!$S$9:$S$31"))
=SOM.ALS(INDIRECT(B$2&"!$B$9:$B$31");$A3;INDIRECT(B$2&"!$S$9:$S$31"))*24

Spekker,

Heb je het bestandje van "HSV" uit #13 ook bekeken?
Volgens mij werkt het in die file naar behoren.

Kolom I moet de Celeigenschap op Aangepast - :mm staan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ook nu weer bedankt voor alle input, merk dat excel voor mij nog heel veel ontdekkingen heeft te gaan.
ben erg blij met jullie hulp, en had dit ook niet zonder jullie kunnen doen.

dus mijn dank is erg groot.

Goedemiddag allemaal
ik ben weer tegen een probleem aangelopen waar ik geen snars van snap.

in de file is een uren berekening gemaakt en daar staan diverse verwijzingen
deze heb ik met jullie hulp kunnen doen, nu een aantal weken later kom ik er achter dat er ook nieuwe namen bij moeten worden gevoegd en dat er steeds meer namen bij komen die ook in de lijst moeten.
maar nu komt het probleem
op de tabbladen van maandag t/m zondag is geen verschil gemaakt met de opbouw. de namen die in de droplist staan komen uit blad 2 (verborgen) en via een Vba worden naam en pas nummer neer gezet. elk blad gaat tot rij 31
als ik nu een nieuwe naam wil toe voegen dan moet ik dit doen op blad 2
het laatste tabblad is de uren registratie, door middel van de formule worden de uren bij gehouden die op de verschillende tabbladen staan. omdat daar de namen vast staan moet ik er rekening mee houden dat ik de naam het zelfde neerzet als op blad 2, maar omdat ik toch meer mensen krijg als op de lijst komen perdag zal ik daar een 10tal rijen bij moeten voegen. dit gedaan en wat blijkt de code werkt niet meer op de bijgevoegde rijen.
de code was =SOM.ALS(INDIRECT(C$2&"!$B$9:$B$31");$B4;INDIRECT(C$2&"!$S$9:$S$31"))
Nu had ik in de code de aangepast naar =SOM.ALS(INDIRECT(C$2&"!$B$9:$B$44");$B4;INDIRECT(C$2&"!$S$9:$S$44")) en ook dat mag niet werken waar zit hier mijn fout

Bijlagen

Je moet even de formule in kolom S goed zetten.
In S9 en doorvoeren t/m S44.
Code:
=REST(E9-D9;1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan