• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren van project uit ander bestand zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiene91

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2017
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje wat betreft het zoeken van uren van een bepaald project die in een ander bestand ingevoerd worden.

Ik wil in Bekijk bijlage 312683 in de kolommen V, X, Z en AB uren zoeken die in een ander bestand ingevoerd worden.
Het gaat hierbij om werkuren, reisuren, overuren en uren van ingeleend personeel. Deze uren voer in, in het volgende bestand: Bekijk bijlage 312685

De uren worden in het laatste bestand ingevoerd. Nu is het mijn bedoeling dat ik deze uren niet meer in hoef te voeren in de "invulsheet 2017" maar deze automatisch kan zoeken in "uren projecten".
Dit zou ik willen doen op basis van het projectnummer die overeenkomt in beide bestanden. In dit geval het nummer 811110.

Is het mogelijk om dit te kunnen doen of kan dit niet?

Met verticaal zoeken lukt het mij niet. Heb het geprobeerd met som.als en dan krijg ik de waarden wel die aan 1 project gekoppeld zijn, maar op het moment dat ik meerdere projecten krijg werkt deze formule denk ik niet meer. (Heb daarom in het urenbestand een project toegevoegd als voorbeeld) Ik wil dat hij het hele bestand doorzoekt in plaats van een bepaalde rij of kolom steeds te moeten selecteren in de formule.
Op dat moment moet er gezocht worden op het projectnummer en de uren die hangen aan het betreffende project moet ik weer geven.

Dus ik denk in cel V18 een formule met verticaal zoeken (zoekwaarde is cel A18) en wanneer deze gevonden wordt in bestand "uren projecten" kolom C, moet er horizontaal gezocht worden (zoekwaarde cel V17) en dan moet ik in cel V18 de waarden krijgen die alleen de werkuren, van eigen personeel, zijn in cel G6, J6 en M6.

Voor reisuren en overuren precies hetzelfde. Voor ingeleend uren geldt alleen de werkuren die staan in cel P6.

Hoop dat mijn gewenste resultaat zo duidelijk uitgelegd is?

Bekijk bijlage 312703
Bekijk bijlage 312705

Helpt zoiets u verder?
(zipje, eerst uitpakken)
Het formulier uren projecten niet openen, alleen invulsheet.
Als je op de knop Project zoeken drukt worden de gegevens van uren project geladen.
Dan het juiste projectnummer kiezen, en op invullen klikken. (berekeningen gebeuren automatisch)
In de code eventueel een paar zaken aanpassen naar uw echte bestand(en) (zie de groene stukjes uitleg)
O.A als de 2 bestanden niet in dezelfde map staan.

Bijlagen

Het werkt heel mooi, maar ik snap er vrij weinig van en ik wil er eigenlijk ook iets van snappen.

Is het ook mogelijk de waarden op te zoeken met een somproduct/indirect formule of zoiets met de voorwaarde dat de eerste 3 bevatten dat het eigen personeel is.

Verderop in het bestand is dit deel van een formule weergegeven:
-SOMPRODUCT((INDIRECT($D18&"!$C$2:C100")*(INDIRECT($D18&"!$J$2:$J$100")=$AU$17)*(INDIRECT($D18&"!$I$2:$I$100")=$AP$17)*(INDIRECT($D18&"!$A$2:A100")>=8000)*(INDIRECT($D18&"!$A$2:A100")<9000)))

Deze zoekt alleen maar in hetzelfde bestand maar is zoiets ook mogelijk dat dit verwijst naar een ander bestand?

Beste Tiene, ik werk nooit met formules (mits hier of daar een uitzondering), meer nog,ik heb er een hekel aan. Als je een formule oplossing zoekt dan moet je niet bij mij zijn.
Suc6

Oke jammer. Dan wacht ik af of iemand anders mij kan helpen met het volgende:

Een som van de waarden die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- het projectnummer die gevonden moet worden zodat uit deze rij de waarden gepakt worden --> projectnummer 811110 (door zoekwaarde A18 in "invulsheet 2017");
- rij 4 van "uren projecten" bevat een gedeelte van de tekst (bijvoorbeeld "eigen personeel"), omdat alleen deze waarden benodigd zijn in cel V18 van het andere bestand;
- rij 5 van "uren projecten" bevat in dit geval de voorwaarde werkuren (door zoekwaarde cel V17 in "invulsheet 2017")

--> in het geval van werkuren van project 811110 moet in cel V18 van "invulsheet 2017" een totaal van 156 uur weergegeven worden (de cellen G6/J6/M6 van "uren projecten")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan