• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren verantwoording in Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

altijdlol

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Ik wil graag mijn uren bijhouden in Exel maar deze telt tot honderd en een uur gaat maar tot zestig. Als ik het met tijd probeer dan blijft Exel tot honderd tellen. Hoe kan ik dit oplossen? Harm.

celopmaak

je kan uren gewoon optellen. de opmaak is dan als volgt: :mm.

Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt.
Het lijkt er op dat je helemaal geen tijd bij elkaar optelt maar gewoon getallen.
Als je tijd invoerd moet je wel de ' : ' gebruiken dus bv 1:30 voor anderhalf uur, gebruik je nu een , (komma) 1,30 ?

N.b. als je tijd in excel gebruikt slaat excel dit 'op de achter grond' wel op als een decimaal getal, waarbij 1 voor een hele dfag staat. 0,5 is dus 12 uur, 0,25, 6 uur, en 0,041667 de waarde voor een uur.

De cellen die verwerkt (opgeteld / afgetrokken...) moeten worden en de cel waarin het resultaat tevoorschijn komt dienen het volgend formaat te hebben : :mm.
Dus Celeigenschappen > Aangepast > :mm:ss (of :mm)

Wat denkt u hier van ?

Hallo,

Ik heb hier een voorbeeld toegevoegd, alle formules kloppen.
Let wel dat dit alleen voor 2006 is, bij 2007 moet bepaalde formules aangepast worden.

Ik hoor wel of deze on de richting is van wat u zoekt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je helemaal geen tijd bij elkaar optelt maar gewoon getallen.
Als je tijd invoerd moet je wel de ' : ' gebruiken dus bv 1:30 voor anderhalf uur, gebruik je nu een , (komma) 1,30 ?

N.b. als je tijd in excel gebruikt slaat excel dit 'op de achter grond' wel op als een decimaal getal, waarbij 1 voor een hele dfag staat. 0,5 is dus 12 uur, 0,25, 6 uur, en 0,041667 de waarde voor een uur.

Hallo Withaar

Hartelijk dank voor de tip. Ik heb het uitgeprobeert en het lukt. Het gaat erom dat ik zelf mijn uren bijhoud op de computer van mijn werk. Ik ben chauffeur en dan heb je iedere dag andere uren. Wat mijn niet lukte is het volgende. Als ik mijn uren heb opgeteld dan moet ik er nog de pauze vanaf trekken bijv 13:55- 0:45= en dat lukt niet. Ik doe dan - 0:45 enter. Misschien hebt u hier een oplossing voor bijvoorbaat dank. Harm

In bv cel A1 zet je je 13:34 in cel B1 de 0:45 en cel C1 =A1-B1 , dit is een 'formule', excel 'begrjjpt' dat je de waarde in cel B1 van de waarde in cel A1 wilt aftrekken.
Er bestaat niet zo iets als negatieve tijd, daarom werkt -0:45 als (tijds) waarde niet.

Urenregistratie

Speciaal voor u heb ik een bestand dat ik heb gemaakt aangepast zodat het ook 's nachts goed blijft rekenen.
Tijden invullen en als je een p achter de pauzetijden zet zijn ze wel vermeld, maar worden niet mee opgeteld.
Je kunt de file bekijken en indien gewenst aanpassen. Door de formules te bekijken kun je veel leren. Soms moet je ook celeigenschappen aanpassen. Vreemd bij Excel is dat de celeigenschap voor opgetelde gewerkte uren niet onder uren, maar onder aangepast te vinden is. Je moet het maar weten.

Ik heb het filetje bijgevoegd.

M.vr.gr.
Hans

Bijlagen

Dit zocht ik ook, Uren registratie, ik dank jullie hartelijk voor de oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan