hoi access-experts
Ik heb weinig ervaring met access databases maken en wil graag jullie hulp waarvoor nu al mijn dank. Dit is het ontwerp waaraan ik zit te denken. Doe ik het goed? Nuttige advies is altijd welkom..
Ik wil een tabel Personeelsadministratie waarin ik de gegevens over werknemers wil vast leggen. In deze tabel staan zowel de actieve als niet actieve werknemers. In tabel Personeelsadministratie wil ik alle gegevens van een medewerker hebben zoasl bsn, id, geboorte datum etc...
Een niet actieve personeel kan op een gegeven moment wel weer actief worden en dan moeten deze gegevens ook zichtbaar worden in Tabel werknemer.
In tabel werknemers wil ik nl. alleen personen hebben die daadwerkelijk aan het werk zijn hebben. Deze tabel werknemer heeft dus een raltie met bedrijven en urenadministratie terwijl tabel Personnelsadministratie alleen een relatie heeft met Werknemer tabel.
Voor de bedrijven wil ik een Bedrijven tabel maken. Voor de gewerkte uren wil ik een Urenadministratie tabel hebben. Voor de facturen wil ik een aparte factuur tabel maken welke per werknemer/bedrijf gevuld moet worden met de uren uit de urenadminstraie. (Of is het handiger hiervoor een Rapport te maken? want de uren staan toch al in de Urenadminsitartie. Alleen mis ik bijv. factuur id (handmatig in te voeren) de adres gegeven van de bedrijf waar de factuur heen gestuurd moet worden)
Ik wil in mijn uren administratie de gewerkte uren op dag niveua per werknemer vastleggen welke op een zeker dag bij een bedrijf heeft gewerkt. De database ontwerp moet wel voldoen aan o.a. onderstaande: een werknemer mag ook op een zelfde dag voor meerdere bedrijven gewerkt hebben. Dus werknemer A heeft op een zeker dag 7 uur voor bedrijf A gewerkt en op zelfde dag 2 uur voor bedrijf B. Natuurlijk mag bij een bedrijf meerdere werknemers op dezelfde dag gewerkt hebben. Dit is dus een veel op relatie tussen werknemer en bedrijf.
Ik wil graag ook een facturering systeem hebben op basis van deze gewerkte uren per bedrijf op week basis. Verder wil ik ook graag van zowel de medewerkers als de bedrijven adressen hebben. Ik heb deze adressen in de tabellen zelf gezet. of toch maar een Adres tabel aan maken en deze linken met Bedrijven en Personeelsadministratie?
Ik heb weinig ervaring met access databases maken en wil graag jullie hulp waarvoor nu al mijn dank. Dit is het ontwerp waaraan ik zit te denken. Doe ik het goed? Nuttige advies is altijd welkom..
Ik wil een tabel Personeelsadministratie waarin ik de gegevens over werknemers wil vast leggen. In deze tabel staan zowel de actieve als niet actieve werknemers. In tabel Personeelsadministratie wil ik alle gegevens van een medewerker hebben zoasl bsn, id, geboorte datum etc...
Een niet actieve personeel kan op een gegeven moment wel weer actief worden en dan moeten deze gegevens ook zichtbaar worden in Tabel werknemer.
In tabel werknemers wil ik nl. alleen personen hebben die daadwerkelijk aan het werk zijn hebben. Deze tabel werknemer heeft dus een raltie met bedrijven en urenadministratie terwijl tabel Personnelsadministratie alleen een relatie heeft met Werknemer tabel.
Voor de bedrijven wil ik een Bedrijven tabel maken. Voor de gewerkte uren wil ik een Urenadministratie tabel hebben. Voor de facturen wil ik een aparte factuur tabel maken welke per werknemer/bedrijf gevuld moet worden met de uren uit de urenadminstraie. (Of is het handiger hiervoor een Rapport te maken? want de uren staan toch al in de Urenadminsitartie. Alleen mis ik bijv. factuur id (handmatig in te voeren) de adres gegeven van de bedrijf waar de factuur heen gestuurd moet worden)
Ik wil in mijn uren administratie de gewerkte uren op dag niveua per werknemer vastleggen welke op een zeker dag bij een bedrijf heeft gewerkt. De database ontwerp moet wel voldoen aan o.a. onderstaande: een werknemer mag ook op een zelfde dag voor meerdere bedrijven gewerkt hebben. Dus werknemer A heeft op een zeker dag 7 uur voor bedrijf A gewerkt en op zelfde dag 2 uur voor bedrijf B. Natuurlijk mag bij een bedrijf meerdere werknemers op dezelfde dag gewerkt hebben. Dit is dus een veel op relatie tussen werknemer en bedrijf.
Ik wil graag ook een facturering systeem hebben op basis van deze gewerkte uren per bedrijf op week basis. Verder wil ik ook graag van zowel de medewerkers als de bedrijven adressen hebben. Ik heb deze adressen in de tabellen zelf gezet. of toch maar een Adres tabel aan maken en deze linken met Bedrijven en Personeelsadministratie?
Laatst bewerkt: