• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenadministratie met verschillende tariefstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauraB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2020
Goedemiddag,

Ten eerste alvast heel hartelijk dank dat je de tijd neemt om mij verder te helpen. Ik ben blij dat ik dit forum tegen ben gekomen, want ik kom er zelf gewoon niet uit.

Voor een vaste opdrachtgever maken wij aan het einde v.d. maand een overzicht met de gewerkte uren en krijgen wij betaald volgends verschillende tarieven, afhangend van het moment wanneer er gewerkt is. We werken in een soort ploegendiensten waar toeslag wordt toegekend. De regels zijn als volgt:

Als medewerker op maandag t/m vrijdag tussen 07:30 - 19:00 uur werkt krijgt men tarief A betaald
Als medewerker op maandag t/m vrijdag tussen 19:00 - 07:30 uur werkt krijgt men tarief B betaald
Als medewerker op zaterdagen, zondagen of feestdagen werkt krijgt men tarief C betaald

Het moeilijkste vind ik om te definiëren in Excel dat er bij sommige diensten twee verschillende tarieven gerekend moeten worden. Bijvoorbeeld: een medewerker werkt op een maandag van 12:00 - 21:00. Dit betekend dat de eerste 7 uur (12:00 - 19:00) volgens tarief A betaald worden en de rest (19:00 - 21:00) volgens tarief B. Het lukt me maar niet om dit helder te krijgen in Excel.

Is er een mogelijkheid dat de bovenste regels geautomatiseerd worden volgens bijv. een ALS formule..?

Ik heb een (summier) Excelbestand toegevoegd als voorbeeld.

Alvast heel hartelijk dank voor je hulp.

Groet,

Laura

Bijlagen

Dank je wel Kaarbartje, maar ik kom er hiermee ook niet uit..

Wat ik helemaal vergeet te vertellen is dat de gegevens die wij uit ons systeem kunnen exporteren zijn; Naam werknemer, datum dienst, start dienst, eind dienst.

Waar kom je niet uit dan? Alle formules die je nodig hebt staan toch in het bestand?

Laura,

kun je hiermee verder?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan