• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenbrief met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Hallo,

Ik wil een urenbrief automatisch laten bereken. Ik heb de volgende formule:
=ALS(C12<=8;C12;8)=ALS(C13<=8;C13;8);ALS(C14<=8;C14;8);ALS(C15<=8;C15;8);ALS(C16<=8;C16;8)
Maar deze doet het niet, waarschijnlijk omdat er teveel ALS gebruikt wordt.

De bedoeling is dat er bij 8 uur op een dag 100% uitbetaald wordt, zodra er meer dan 8 uur gewerkt wordt, moeten deze uren voor 130% uitbetaald worden.

Plaats eens je voorbeeldbestandje, dan moeten wij dat niet gaan nabootsen.

Bedankt,

Joske

Intussen kan je deze eens testen:
Code:
=ALS(C12<=8;C12;ALS(C13<=8;C13;ALS(C14<=8;C14;ALS(C15<=8;C15;ALS(C16<=8;C16;8)))))
Kan zeker korter als je een voorbeeld post.

En waar moest die formule dan wel komen?

Kijk eens of je hier iets mee kunt, en/of er nog iets aan gewijzigd moet worden.

Bijlagen

Jesper,

waarom gebruik je samengevoegde cellen?
en in welke cellen wil je de formule hebben?

De samenvoeging was al zo voordat ik het bestand zelf kreeg, dus dat weet ik niet.

In C23 staan de totaal aantal uren die voor 100% uitbetaald worden. Hier moet de formule komen dat er per dag tot 8 uur bijgeschreven kan worden, dus is cel C12 6, dan komt er bij C23 6 bij, is C12 8, dan komt er bij C23 8 bij, is C12 10, dan komt er bij C23 8 uur bij en wordt er bij C24 (130% uitbetalen) 2 uur bijgeschreven.
Dit moet gelden voor C12, C13, C14, C15 en C16.

En wat verschilt deze met mijn oplossing?
Trouwens bedankt voor de respons.

Op zich is jouw berekening goed Cobbe,

Alleen wanneer iemand onder de 40 uur werkt, dan heeft diegene 40 uur 100% uitbetaald, en -1 uur 130%
Wanneer iemand op dinsdag 5 uur werkt (3 uur minder) en woensdag 11 uur (3 uur meer), zou hij die 3 uur meer wel 130% uitbetaald moeten krijgen omdat het overwerk is.
Bij jouw berekening wordt er eerst naar de 40 uur gewerkt.

Dat komt doordat ik werkgever was en dit voor mij dus logischer leek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan