• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

urenlijst geavanceerd aanpassing gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Hoi er zijn wat wijzigingen in mijn urenlijst gekomen echter krijg ik het niet voor elkaar om het weer werkend te krijgen

er zijn rijen toegevoegd waardoor formules nu niet meer werken
de berekening word nu ook anders volgens mij want ik heb nu met meer tijden te maken

oude situatie: enkel berekening zonder reisuren + 45 min pauze
begin tijd - eind tijd

nieuwe situatie reistijden worden nu toegepast + 60 min pauze
begintijd - aanvang - einde - thuis

Wat heb ik zelf geprobeerd:
ik heb geprobeerd om de formules in AA tm AG proberen aan te passen hier stuit ik op het probleem dat alle 4 cellen gevuld moeten zijn voor een juiste berekening
echter komt het voor dat er maximaal 3 projecten op 1 dag gepland zijn. en kan daarom niet kolom thuis invullen.

hoe kan ik het beste deze formule aanpassen zodat het weer werkt?

zie urenlijst oud voor oude sitatie
zie urenlijst nieuw voor nieuwe situatie

een gegeven:
wij hebben 1 uur pauze
wij hebben 1 uur reistijd voor ons zelf

dus van huis 06:00 en thuis 16:00 is 8 uur arbeid alles daarboven is reisuren 100%
vanaf 18:00 tm 06:00 zijn alle uren doorbetaald zonder pauze / reisuren

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje verder aan het vogelen gegaan en kom er bijna uit

ik heb nu een rij toegevoegd met reisuren die los berekend worden echter zit ik nog met 1 probleem
wanneer ik 2 klussen op een dag heb worden de reisuren niet berekend ik krijg dan ook # waarde te zien
kan iemand eens een blik werpen wat hiervoor de beste oplossing is? wellicht denk ik veel te moeilijk

ik vermoed dat ik met de indirect formule moet werken of niet?

alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Door het gebruik van bv
PHP:
=IF(G11>0;G11-F11;"")
Kan het resultaat van de formule een ogenschijnlijk lege cel opleveren. Dit is niet zo het wordt een cel met een lege tekstwaarde. Excel kan niet zo heel goed rekenen met tekst. Laat de uitkomst 0 zijn en het werkt wel.
PHP:
=IF(G11>0;G11-F11;0)

24 * "" = #waarde
24 * 0 = 0

dank je wel Vena

Ik wist niet dat "" als tekst gezien werd nu ik deze aangepast heb naar 0 werkt het inderdaad wel

zo leren we allemaal weer bij -)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan