Urenregistratie Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste....

Ik ben bezig om een Access database te maken voor op het werk.
Ik snap er alleen vrij weinig van eerlijk gezegd.
Ik wil een database waarin:
  • Je personeel kan registereren, net als het contactpersonenlijst database van Access zelf.
  • Het uurbedrag van je personeel instellen.
  • De uren van je personeel kan registeren, het liefst met een formuliertje.
  • Je de uren kan opvragen per maand, per personeelslid en kan aftekenen wanneer dit is betaald.
Heeft iemand daarvoor nog een database of kan iemand mijn helpen met het maken ervan

mvg sjors

De website heet Help Mij, niet Bouw Voor Mij :) Je zult zelf een opzetje moeten bedenken, want wij kunnen zo never nooit niet goed zien wat je nu wilt, wat je wilt vastleggen, wat je er uit wilt hebben etc. Heb je geen benul van Access, dan is het de vraag of je het zelf moet gaan bouwen; ik neem aan dat je je auto ook in een showroom hebt gekocht en niet zelf hebt gebouwd. Tenzij je natuurlijk een automonteur bent, dan kan het nog een leuke uitdaging zijn.
Als het dus voor het werk is, dan zou ik er iemand voor laten inhuren, die in ieder geval de eerste opzet voor je kan maken. Hoe zeer Microsoft ook de indruk probeert te wekken dat iedereen een database moet kunnen maken, de praktijk is wat weerbarstiger. Het is een vak, en zonder de noodzakelijke vakkennis kom je niet ver. En als je baas je heeft aangewezen als expert, omdat je te sloom was met naar achteren stappen, dan zou ik de opdracht beleefd maar dringend teruggeven.

Wil je de uitdaging toch aan, inventariseer dan eerst de behoeften, en wensen waaraan de db moet voldoen. Werk die uit in een ontwerp, en maak op basis daarvan een ER diagram op basis waarvan je de tabellen kunt ontwerpen. Het laatste waar je aan moet denken is formulieren, want dat zijn de krenten in de pap, niet de pap zelf.

Ik meen me te herinneren dat in access 2010 wel voorbeelden staan van een urenregistratie al dan niet iets wat erop lijkt. Daarnaast staan er op internet legio voorbeelden om mee te gaan prutsen. Overigens is enig inzicht in relationele databases wel handig. De tip van Octafisch zou ik ter harte nemen. Loop je dan tegen problemen aan, dan kunnen we natuurlijk antwoorden op je vraag.

Ik zou me zeker niet vergissen in het bouwen van een MsAccess database / applicatie. Het lijkt snel en makkelijk te doen maar dat is vaak niet zo.
Als ik je vraag zo lees denk ik dat je sneller en goedkoper af bent met een online urenregistratie tool. Stuur me anders een direct berichtje als je daarin assistentie wenst.

Ik denk dat ik me toch bij de excel werkmap hou. Maar evengoed bedankt voor de moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan