• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

urenregistratie EXCEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgold

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
ik wil in een bepaalde periode (28 dagen) mijn gewerkte uren voor die gehele periode bij elkaar optellen, echter ik kom niet tot de juiste uitslag.
Nu heb ik al diverse antwoorden op de site uitgeprobeerd, echter op geen van deze antwoorden wordt m.i. rekening gehouden met nachtdiensten. (negatieve uren etc), zoals aanvang 23.00 einde 07.00, dit moet een uitkomst geven van 08.00 uur, dit doet ie ook als ik een "+24" meegeef, echter dan kom ik bij het totaal van de periode op ongeveer 23450 uur uit, i.p.v. ongeveer 160.
Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Sorry, maar de topic stond in acces ipv excel, vandaar.
Maar terugkomend op jouw antwoord, dit heb ik reeds geprobeerd, het lukt maar ik wil geen datum in de tijdskol. en bij deze berekening wordt het totaal aantal uren van de periode niet juist weergegeven (meer dan 24 uur?), wat ik ook doe.

Hoi GJ,

Een dag in excel komt overeen met 1 ipv 24.

Wat je moet doen is:
=Tijd2-Tijd1+(Tijd1 < Tijd2)

Tijd2 = 07:00; Tijd1 is 23:00

Jeroen

Geplaatst door jzeedijk
Wat je moet doen is:
=Tijd2-Tijd1+(Tijd1 < Tijd2)
Tijd2 = 07:00; Tijd1 is 23:00
Het kleiner dan-teken moet vervangen worden door het groter dan-teken.

fra

Afgelopen weekend weer bezig geweest, heb een combinatie gebruikt van al jullie voorstellen en oplossingen. Bedankt allen.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan