• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie keer * bedrag in euro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

fhreinders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Berichten
2
Lieve mensen,

Mda dit forum ben ik een heel eind gekomen met het ontwerpen van mijn urenregistratie. Ik kan nu precies bijhouden hoeveel uren ik maak. Deze uren wil ik automatisch vermenigvuldigen met een bepaald uurtarief (€40,00 in dit geval). Ik heb naar mijn idee de formule goed =SOM(G2*40) bij totaal uren staat dan ook 6 in mijn voorbeeld. 6x40=240 euro. Echter blijft hij maar €10,- aangeven. Erg raar!
Als ik ergens anders in het veld een willekeurig getal neerzet (heb ik met een 8 gedaan) en ik verwijs mijn formule naar dat vak i6 dus =SOM(i6*40) dan werkt het gewoon wel goed. Heeft het iets te maken met het feit dat G2 is verzamelvak is van mijn uren/factor TIJD? Want G2 is een "aangepast" en geen "standaard". Zit daar mijn probleem?
Als ik daar echter iets in wijzig dan maakt hij van de verzamelde uren ook iets raars, 0,25???

Ik snap er niets van, maar volgens mij ben ik er bijna.... Wie helpt mij en geeft mij het laatste zetje?
Bekijk bijlage Urenregistratie ontwikkeling Brightclouds Frank Reinders.xlsx
Superbedankt alvast!
 
Code:
=G2*24*40
Als excel met tijd rekent dan komt 1 overeen met 1 dag
1 dag is 24 uur
Het aantal uren moet je dus met 24 vermenigvuldigen.
 
Dat komt omdat je rekent met tijden.
In G2 staat bijvoorbeeld 06:00 als tijdnotatie.
In getalnotatie is dat 0,25
Doe je dat x 40 dan is het 0,25 x 40 = 10

*Botsing met popipipo ;)
 
Hoi Popipipo en Edmoor,

Thanks! Nu is het idd opgelost! ik was dus heeeel dichtbij ;-)
 
Soms heb je net even zo'n zetje nodig ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan