• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie met toeslaguren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk nu met het bijgevoegde bestand en ik ben echt helemaal tevreden! Super om te zien dat dit allemaal kan, erg bedankt daarvoor.
Collega's willen het nu ook gebruiken, maar missen de optie om verlof ook bij te houden. Ik ben bang dat, wanneer ik er een kopje tussen plaats, ik alle formules naar de knoppen help. Gaat dit ook nog mogelijk zijn?

Bijlagen

Blijkbaar mag er toch vba-code in het bestand gebruikt worden!!!
Gebruik dan toch het bestand met de functie van Sylvester Ponten.
Geen gepruts meer met zeer lange, onoverzichtelijke formules, waarin toch niet alle mogelijkheden kunnen verwerkt worden.

- Overuren worden pas in rekening gebracht bij werktijden: voor 7:00 en na 20:00
- Tijden kan je ingeven zonder dubbele punt(militaire tijden), dit werkt veel sneller.
- Werktijden kunnen over middernacht doorlopen.
- Knop opslaan = kopie komt op nieuw tabblad en in het invulblad wordt alles leeg gemaakt en de maand wordt met 1 opgehoogd.
- Afwezigheden:
1. Ofwel met de knop, in de combobox kan je de reden kiezen, maar je kan ook zelf een reden intypen.
2. Ofwel rechtstreeks op blad2, bij de verlofdagen. In de validatie kan je de reden kiezen, maar je kan ook zelf een reden intypen.

Bijlagen

Excel kan NIETS berekenen als het niet de juiste gegevens heeft.
Als jij alleen beschikt over de in- en uitkloktijden, kan Excel er niet zomaar de rij- en rusttijden uitfilteren.
En al zeker geen toeslagpercentages.
Ik denk dat ik de handdoek in de ring moet gooien.
Excel kan veel, maar niet het onmogelijke.

Wieter - sorry maar het onmogelijke dat wil ik ook niet vragen. Ik besef echt dat exel dat niet kan - en dat hoeft ook niet. Wellicht dat ik
ook niet geheel duidelijk ben geweest in mijn verhaal.
Maar zojuist een brainstorm sessie gehad en besloten is dat wij handmatig de pauzes vertekenen (gaan de chauffeurs wekelijks doorgeven aan ons). Ik wil gewoon dat de chauffeurs betaald krijgen waar ze recht op hebben.
Ik ga hiervoor jouw bestand gebruiken (als dat mag) van 6-12-2016. Het enige wat daarin aangepast mag worden (ik hoop dat je dit nog wil doen voor me) is dat de toeslagen over de rijtijden gelden ivm werkuren. De pauzes zijn nl onbetaald.

Dat is juist het probleem. Excel rekent met de tijden die het krijgt.
Misschien is er wel iets te bedenken, als de chauffeurs i.p.v. de rusttijden, hun rijtijden doorgeven.
Pas morgen namiddag kan ik er verder over piekeren.
Tot dan.

Uw probleem bleef me door het hoofd spoken, dus slapeloze nacht.
Met een hoop verborgen kolommen, denk ik, misschien, mogelijk, hopelijk een oplossing te hebben.
Met alleen de in- en uittijd, worden toch de toeslagen op de rijtijden berekend
De foutcontrole laat ik aan u over.

ps: In de bijlage zitten de Belgische feestdagen. Laat maar weten als het de Nederlandse moeten zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo vfarber,

Ik heb ook even gekeken naar het bestand en heb een paar opmerkingen.
1) hoe ziet het bestand eruit dat uit het dos programma komt? Waarschijnlijk staat hierin een pasnummer en wordt er per registratie een regel aangemaakt met de tijd. Je zou in dit geval moeten willen kijken naar hoe je deze automatisch kunt inlezen in je excelbestand, want hier ligt een tijdsbesparing en potentiële fouten.
2) wat gebeurd er met de uren in een volgende processtap - waarschijnlijk wordt deze verwerkt in de loonadministratie - en wellicht kun je kijken naar hoe het verwerkt wordt in een applicatie. Misschien is het mogelijk om automatisch een csv - xml te creëren die ingelezen kan worden in de applicatie in de volgende stap - dus ook hier besparing in arbeid en voorkomen fouten.
3) Welke data moet dan nog handmatig toegevoegd worden en op welke wijze moet dit gebeuren. Zoals ik het nu zie blijft er dan alleen de pauzes over die handmatig toegevoegd moeten worden en dan is het mogelijk om deze cell een voorwaardelijke opmaak te geven bij aanmaken en deze opmaak te verwijderen bij het aanpassen.
4) verder werk je met horizontaal meerdere tijdregistraties, waardoor het lastig is om rapportages te maken over de data met draaitabellen(pivots). Persoonlijk zou ik per registratie een aparte regel aanmaken.

Ik heb even snel een opzetje gemaakt, waarbij ik gebruik maak van de optie tabellen in Excel. Tabellen zijn ideaal, omdat je hierbij kunt werken met referenties naar kolommen i.p.v. cellen en bij aanmaken van een nieuwe regel alle formules automatisch meegaan in de nieuwe regel. Ook is het mogelijk van een Tabel snel pivot tables te maken die verschillende inzichten kunnen bieden, zoals een overzicht per week (zie pvt).

Je kunt dan een VBA scriptje schrijven waarmee de gebruiker het urenbestand uit het dos programma kan zoeken en inlezen, om vervolgens de regels uit te lezen en weg te schrijven naar de tblRegistratie. Hierbij is het handig om telkens een nieuwe eerste rij in te voegen en hier de waardes heen te schrijven. Probeer het vierkantje maar eens in te drukken.

Ook op de tabel zelf kun je snel filteren d.m.v. slicers. Voorbeeldje heb ik ingevoegd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan