Hallo, ik hb een excel blad gemaakt om mijn uren bij te houden. Nu krijg ik van mijn werkgever mandelijks een uitdraai. Maar ik kan heel moeilijk controleren of zij het goed hebben gedaan.
Ik werk 7 dagen en dan ben ik 7 dagen vrij.
Mijn werkweek is 40 uur. Alles erboven is 130%
Zaterdag uren 150%
Zondag uren 200%
De dagen dat ik niet werk zijn rusturen van 8 uur.
Nu het probleem: Ik heb het excel sheet gemaakt. ik heb de dagen vast staan zodat ik niet in de knoop kom met de formule's en alleen de datums hoef in te voeren.
Maar als ik dus mijn rusturen aftrek van mijn gewone uren dan krijg ik negatieve uitkomst en geeft excel "#####" aan. Nu wil ik graag dat negatieve getallen of tijden aangegeven word als "00:00" uur. Zodat de formules kunnen blijven staan.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd en hoop dat jullie eruit komen wat ik bedoel.
Gr. beyhan
Ik werk 7 dagen en dan ben ik 7 dagen vrij.
Mijn werkweek is 40 uur. Alles erboven is 130%
Zaterdag uren 150%
Zondag uren 200%
De dagen dat ik niet werk zijn rusturen van 8 uur.
Nu het probleem: Ik heb het excel sheet gemaakt. ik heb de dagen vast staan zodat ik niet in de knoop kom met de formule's en alleen de datums hoef in te voeren.
Maar als ik dus mijn rusturen aftrek van mijn gewone uren dan krijg ik negatieve uitkomst en geeft excel "#####" aan. Nu wil ik graag dat negatieve getallen of tijden aangegeven word als "00:00" uur. Zodat de formules kunnen blijven staan.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd en hoop dat jullie eruit komen wat ik bedoel.
Gr. beyhan