• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

budcu

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hallo, ik hb een excel blad gemaakt om mijn uren bij te houden. Nu krijg ik van mijn werkgever mandelijks een uitdraai. Maar ik kan heel moeilijk controleren of zij het goed hebben gedaan.

Ik werk 7 dagen en dan ben ik 7 dagen vrij.
Mijn werkweek is 40 uur. Alles erboven is 130%
Zaterdag uren 150%
Zondag uren 200%
De dagen dat ik niet werk zijn rusturen van 8 uur.

Nu het probleem: Ik heb het excel sheet gemaakt. ik heb de dagen vast staan zodat ik niet in de knoop kom met de formule's en alleen de datums hoef in te voeren.
Maar als ik dus mijn rusturen aftrek van mijn gewone uren dan krijg ik negatieve uitkomst en geeft excel "#####" aan. Nu wil ik graag dat negatieve getallen of tijden aangegeven word als "00:00" uur. Zodat de formules kunnen blijven staan.

Ik heb een voorbeeld toegevoegd en hoop dat jullie eruit komen wat ik bedoel.

Gr. beyhan

Bijlagen

Omdat je steeds verwijst naar L3 heb ik deze verwijzing absoluut gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb dit in cel L5 gezet:
=IF((I5-K5)<0,0,(I5-K5)*L3)

Het kan zijn dat je de , moet vervangen door ;

Succes en groet!

Bedankt

Bedankt jongens, volgens mij heb ik nou alles opgelost.....ga het nu bekijken!

Bedankt!

Nog een beetje hulp.......?

Roncancio, jou oplossing is echt super! Bedankt. Maar ik heb een foutje gemaakt, denk ik.

Ik heb de overuren a 130% gelijk in mijn tabel opgeteld / uitgerekend. Maar dat moet dus later gebeuren, onderaan. Nu klopt mijn uren die ik heb bijgehouden, nog neet helemaal met die van de werkgever.

Ik heb jou formule bekeken, maar snap het niet helemaal. Zou je misschien nog ff kunnen kijken, dat hij i.p.v gelijk uitrekenen a 130%, eerst gewoon de totaal gewerkte uren - de contracturen a 8 uur aftrekt, zonder negatieve getallen te krijgen over de hele reeks?

Moet nu kindje van school halen, ben zo terug.

Gr. Beyhan

Bijlagen

Merhaba,

Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Haha, Merhaba

Ja zo bedoelde ik het. Dank je wel voor je inzet! Ik zit hier gewoon met een big smile man!!!!

Bedankt! Groetjes

Kan je even de vraag op opgelost zetten.
Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan