• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbe18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Hallo beste forumleden,

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een schema om het rooster bij te houden op het werk. Het gaat om een horeaca onderneming, dit houdt dus in dat de werktijden onregelmatig zijn. Nu ben ik al aardig aan het klooien geweest en met wat hulp via google etc. ben ik al tot hetgeen gekomen wat in de bijlage vermeld staat. Nu heb ik echter toch nog een probleem, ik wil een totaal aantal uren per persoon maken. Ik kom daar echter niet uit omdat in in kolom C nooit in dezelfde naam in de cel staat. Er moet dus iets komen van 'Als er staat 'Bas' dan de cel in rij 'F' optellen in de daarvoor bestemde cel. Alleen kan ik dit niet voor elkaar krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!:D

Bijlagen

gbe,

dit lijkt me iets voor een draaitabel, zie bijlage

Bijlagen

Beste Haije,

Bedankt voor je snelle reactie! Al zie ik nog wel een paar kleine foutjes? Want als je kijkt bij Bas in de draaitabel zie je dat er bij het totaal maar 8 uur staat terwijl dit er veel meer moeten zijn. En als ik de begintijd verander, veranderd die niet automatisch mee.

Heb je hier misschien nog een oplossing voor?

gbe18,

in de bijlage is de opmaak van de uren aangepast; nu wordt er wel goed opgeteld.

Als je ergens uren wijzigt dan moet je via de optie "dtraaitabel verversen" (zie werkbalk draaitabel het uitroepteken) de draaitabel verversen

Bijlagen

Aah helemaal top! Nog 1 vraagje, kan ik op de een of andere manier nog de cellen vermelden met de dagen, dat er gewoon 1 keer maandag staat in plaats van 4 keer?

gbe18,

neen, als je met een draaitabel wilt werken dan dien je alle gegevensregels te voorzien van een dag.
Je kan de draaitabel wel op een apart b lad zetten, zie bijlage

Bijlagen

Hallo,

Was vandaag weer even aan het spelen en nu kom ik op het volgende, ik wil graag, puur uit netheid en het overzicht, graag per dag maar 1 aanduiding, dus dat er maar 1 keer 'maandag' staat bijvooorbeeld. Alleen als ik dat doe klopt mijn draaitabel niet meer? Misschien hier een ideetje voor?

Gr. gbe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan