• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost URENREGISTRATIE

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJMS
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Je bent weer bezig met appels van peren af te trekken. gebruik tijdsaanduidingen als je met tijden wil werken maar geen decimale getallen.

Je kunt geen getallen van uren aftrekken.
Dus zet alles om in uren en dan kan ik je verder helpen.

Natuurlijk kan dat, maar excel (en ik ook) houd van logica dus zet of alles in decimale getallen of in echte uren en minuten.
De laatst heeft sterk mij voorkeur want als ik zeg ik moet over 00:16 minuten ergens wezen dan weet ik precies hoeveel tijd ik nodig heb, in tegen stelling tot ik moet over 0.2666 uur ergens wezen.
Dan moet ik het toch weer omrekenen naar echte minuten dus waarom niet meteen met echte minuten gaan werken

Da's ook mijn gedacht maar ts wil blijkbaar niet afwijken van zijn 7,60 uren. Ik heb een zwaar vermoeden dat hij een echte syndicalist is.

Ik heb een poging gewaagd met power query op een van je eerste bijlagen.
Ik weet niet of het geheel klopt dus bekijk deze bijdrage maar eens.

Iets moet mij van het hart en dat is, dat ik volledig achter de div. opmerkingen sta v.w.b. de tijdsnotatie in excel (hh:mm:ss)

Bijlagen

met een vermenigvuldiging met 24 kun je vrij eenvoudig schakelen tussen tijdnotatie en decimale notatie.

Alleen voor verschil in negatieve tijd moet je een trucje met tekstopmaak uithalen.

Kolom I is daarom altijd tekst maar omdat je in H de afwijking in decimale tijd hebt kun je in de totaalregel via dezelfde formule als de individuele regels ook het totaal in tijdnotatie weergeven.

Kolom J voor teveel of teweinig wordt ook bepaald op kolom H
De basiskleur van kolom J is blauw zodat er alleen 2 VO nodig zijn voor teveel en te weinig..

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan