Jongens.. laten we vrienden blijven.. niks aan de hand :thumb:
@gast0660; Ik zou het toch graag willen zien misschien dat ik er iets aan heb.. hartstikke bedankt!
@TS (Topic Starter ): wat je wilt is helemaal niet zo moeilijk en makkelijk te maken in Access. Zoals je al gelezen hebt in mijn antwoord aan gast0660 ben ik niet zo'n voorstander van oplossingen die je helemaal moet programmeren, ook al omdat je voor latere aanpassingen altijd afhankelijk bent van een programmeur. Denk dus eerst een paar keer goed na voordat je over zo'n richting denkt. Vooral omdat het helemaal niet moeilijk is om in Access te maken.
Zet eerst voor jezelf op papier wat je wilt dat het systeem allemaal moet kunnen, daar begint het allemaal mee. Wat wil je er uit kunnen halen? Dat bepaalt namelijk wat je er in moet stoppen! Garbage in = garbage out....
@OctaFish; Ik zal even een beeld geven van wat ik precies wil maken, zodat u een betere beeld krijgt van wat ik wil..
Een urenregistratiesysteem, Voor ongeveer 100 personeelsleden.
Ik moet wekelijks de uren van werknemers kunnen toevoegen, als ik bijvoorbeeld een lijst krijg met Piet Jan heeft vorige week deze dagen gewerkt, en van deze tijdstip tot die tijdstip, dat ik dit makkelijk kan registreren. Het programmatje moet een dropdownbalkje krijgen waar ik de naam kan klikken, en daarna kunnen aangeven welke dienst hij heeft gewerkt, daarna de tijden invoer en aan kan klikken welke dagen hij heeft gewerkt.. Maar hier komt de lastige gedeelte, als ik bijvoorbeeld aangeef dat Piet van 16:00 tot 24:00 heeft gewerkt, moet het automatisch ook toeslag berekenen, na 20:00 is het bijvoorbeeld 25% toeslag per uur. Dit moet ook allemaal opgeslagen worden in een database zodat ik het later altijd kan terug bekijken en eventueel kan printen.
Is dit allemaal te doen met Microsoft Access? Of raad u mij toch iets anders aan?
Hartstikke bedankt voor uw tijd!
@gast0224; Ik hou het toch bij Access, want ik hoor van meerdere mensen dat het hiermee allemaal veel makkelijker is..