Urenregistratiesysteem met Access 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venszaad

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Beste mensen, Ik ben bezig met een project waaraan ik ga beginnen. Het is namelijk een urenregistratiesysteem met microsoft access 2013 maken.

Hierin moeten er een paar functies in komen zoals:

Dagelijks de uren kunnen registreren van +/- 100 man
Avond/Nacht/Weekend/Feestdagen toeslagen automatisch laten berekenen
(dit moet ook allemaal opgeslagen worden zodat je het later altijd terug kunt vinden)

Is dit mogelijk met access? En heeft iemand hier ooit aan gewerkt?

Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk is dit mogelijk met Access, hoe ziet je het voor je, wat heb je zelf al?

zie, al een eerder topic op helpmij.nl :

Op onderstaande link vind je in de laatste posting een bijlage met een urenregistratie database. Misschien kun je er wat mee. Er zit wel een kalenderelement in die in access 2010 niet meer zit. Dus je krijgt een foutmelding voor een ontbrekende verwijzing. Die zul je eruit moeten slopen. Of google anders zelf even op "urenregistratie in access".

http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=24855

Hoi,
Eerst en vooral welkom op dit forum,:)
Ik heb zoiets kant en klaar via visual basic en acces als backend. Dit is een soort inkloksysteem, is dat wat je wil? Het aantal man speelt geen enkele rol.
Indien zo laat maar iets weten, dan kunnen we er verder op werken. Ik kan voorlopig geen vbtje posten, ik moet er eerst wat gevoelige informatie uithalen.
@markraat85 de link werkt niet meer

Greetz

Dag markraats en gast0660. Sorry dat ik mijzelf niet eerst voorgesteld hebt..
Ik ben jordi, 22 jaar oud en ik werk aan een project urenregistratiesysteem.

@Markraats, Ik ga er nu mee beginnen dus ik heb eigenlijk nog niks.. Ik wil eerst zeker weten of dit met access kan en of misschien iemand al zo een database heeft zodat ik het kan bekijken hoe het is opgebouwd etc.
Ik heb even op google gezocht naar het onderwerp, ik heb het onderwerp wel gevonden maar de link die erbij is gevoegd bestaat helaas niet meer.. (ik wou hem een Privebericht sturen om te vragen of hij het nog heeft, maar helaas kan ik geen PB's sturen).

@gast0660, Wat ik precies nodig heb is een urenregistratiesysteem waarin ik de tijden van personeelleden kan toevoegen, als zij bijvoorbeeld om 12:00 beginnen en tot 22:00 werken, dat de laatste 4 uurtjes automatisch als toeslag worden berekent. Zegt dit al iets meer?

Als u dat voor mij zou kunnen doen zal ik het echt waarderen.. dan zou ik eventueel kunnen bekijken of dat het ongeveer is wat ik zoek..

@dottchiejack: kun je eens ophouden met op alle Access vragen als antwoord te geven dat je dat met Visual Studio moet oplossen? Dit is een Access forum; Visual Studio heeft vast en eigen forum waar ze met smart op je oplossingen zitten te wachten...

Weet je wat Octafisch, heb al tig antwoorden gezien van u (zelfs naar nieuwe forumleden toe) die geen zak voorstellen, mischien moet je eens je energie stoppen in oplossingen voorstellen (want de kennis heb je wel) in plaats van te lopen kakken.

Je leest mijn berichten dan blijkbaar niet goed, want het gros van mijn antwoord is echt wel to the point; in tegenstelling tot een aantal anderen in het forum echt niet als social media surrogaat.
Maar het valt mij dus op dat jij om de haverklap Visual Stuio oplossing aanbiedt in het Access forum. Niet alleen gebruiken Access gebruikers doorgaans geen Visual Studio, het is ook niet te vergelijken met Access, zeker niet als je kijkt naar d flexibiliteit die je in Access hebt als het gaat om aanpassingen in formulieren, rapporten etc.
Het lijkt mij dus erg gewenst dat jij in je antwoorden in dit forum dus Visual Studio niet meer noemt, maar je beperkt tot (inderdaad....) Access oplossingen. Zoals ik dus doe ;).

Hoi venszaad, ik kan kan dat zeker doorsturen? maar ik weet niet of dit de oplossing is, dit is gewoon een prikklok., maar goed , ik stuur het morgen door effen gevoelige informatiie uithalen.
Greetz
@ octfisch, even goede vrienden.:thumb:

@TS (Topic Starter ;) ): wat je wilt is helemaal niet zo moeilijk en makkelijk te maken in Access. Zoals je al gelezen hebt in mijn antwoord aan gast0660 ben ik niet zo'n voorstander van oplossingen die je helemaal moet programmeren, ook al omdat je voor latere aanpassingen altijd afhankelijk bent van een programmeur. Denk dus eerst een paar keer goed na voordat je over zo'n richting denkt. Vooral omdat het helemaal niet moeilijk is om in Access te maken.
Zet eerst voor jezelf op papier wat je wilt dat het systeem allemaal moet kunnen, daar begint het allemaal mee. Wat wil je er uit kunnen halen? Dat bepaalt namelijk wat je er in moet stoppen! Garbage in = garbage out....

Hoi venszaad, ik kan kan dat zeker doorsturen? maar ik weet niet of dit de oplossing is, dit is gewoon een prikklok., maar goed , ik stuur het morgen door effen gevoelige informatiie uithalen.
Greetz
@ octfisch, even goede vrienden.:thumb:
@Venszaad,
Realiseer je wel, dat als je een Visual Studio frontend gebruikt, dat het onderhoud van je Frontend ook in Visual Studio dient te gebeuren. Dat is minder gebruikersvriendelijk dan met Access, want je moet dan iedere keer van je frontend een exe bestand aanmaken.

Ah, great minds think alike :D

Jongens.. laten we vrienden blijven.. niks aan de hand :thumb:

@gast0660; Ik zou het toch graag willen zien misschien dat ik er iets aan heb.. hartstikke bedankt!

@TS (Topic Starter ): wat je wilt is helemaal niet zo moeilijk en makkelijk te maken in Access. Zoals je al gelezen hebt in mijn antwoord aan gast0660 ben ik niet zo'n voorstander van oplossingen die je helemaal moet programmeren, ook al omdat je voor latere aanpassingen altijd afhankelijk bent van een programmeur. Denk dus eerst een paar keer goed na voordat je over zo'n richting denkt. Vooral omdat het helemaal niet moeilijk is om in Access te maken.
Zet eerst voor jezelf op papier wat je wilt dat het systeem allemaal moet kunnen, daar begint het allemaal mee. Wat wil je er uit kunnen halen? Dat bepaalt namelijk wat je er in moet stoppen! Garbage in = garbage out....
@OctaFish; Ik zal even een beeld geven van wat ik precies wil maken, zodat u een betere beeld krijgt van wat ik wil..
Een urenregistratiesysteem, Voor ongeveer 100 personeelsleden.
Ik moet wekelijks de uren van werknemers kunnen toevoegen, als ik bijvoorbeeld een lijst krijg met Piet Jan heeft vorige week deze dagen gewerkt, en van deze tijdstip tot die tijdstip, dat ik dit makkelijk kan registreren. Het programmatje moet een dropdownbalkje krijgen waar ik de naam kan klikken, en daarna kunnen aangeven welke dienst hij heeft gewerkt, daarna de tijden invoer en aan kan klikken welke dagen hij heeft gewerkt.. Maar hier komt de lastige gedeelte, als ik bijvoorbeeld aangeef dat Piet van 16:00 tot 24:00 heeft gewerkt, moet het automatisch ook toeslag berekenen, na 20:00 is het bijvoorbeeld 25% toeslag per uur. Dit moet ook allemaal opgeslagen worden in een database zodat ik het later altijd kan terug bekijken en eventueel kan printen.

Is dit allemaal te doen met Microsoft Access? Of raad u mij toch iets anders aan?

Hartstikke bedankt voor uw tijd!

@gast0224; Ik hou het toch bij Access, want ik hoor van meerdere mensen dat het hiermee allemaal veel makkelijker is..

gast0224 raad je juist de oplossing met VS af, en beveelt een database in Access aan, niet af dus :).
En ja, het is helemaal niet moeilijk wat je wilt. Sterker nog: dit verhaal is al meerdere malen langsgeweest op het forum, en ik geef dus eigenlijk ook altijd dezelfde oplossingen. Die beginnen overigens altijd met d vraag om een voorbeeldje te posten met wat je zelf al hebt gemaakt, want we helpen weliswaar graag met de oplossing, tabellen intypen valt (in ieder geval bij mij) niet onder mijn hobbies. Ik steek mijn tijd liever in het zoeken naar oplossingen!
Je tarievenprobleem bijvoorbeeld is heel simpel op te lossen met een tarieventabel met tijden, die je m.b.v. een cartsisch product koppelt aan de werkuren.
Ik vraag mij overigens, na het lezen van je toelichting, af hoe je aan de werktijden komt; één keer per week invoeren? Van 100 man? Dan heb je of een enorm goed geheugen, of de tijden al ergens geregistreerd. In het laatste geval doe je dubbel werk...

Sorry ik las het verkeerd ;)..

Dus ik kan zo een urenregistratiesysteem maken met microsoft access. Goed dat ik dat weet dan kan ik aan de slag. Trouwens, ik heb nog nooit eerder gewerkt met Access, wat zou je mij aanraden? Hoe kan ik het beste beginnen?

Nou, stel je voor er zijn 50 man die vorige week hebben gewerkt, en ik krijg maandag ochtend een lijst van alle medewerkers waarin aangegeven staat welke diensten zij hebben gedraaid. Dan moet ik gewoon d.m.v zo een programmatje kunnen registreren op welke dagen en hoeveel uren zij gewerkt hebben. En dit moet wel allemaal opgeslagen worden zodat ik het altijd kan bekijken..

Heeft u misschien een programmatje die werkt op access? Zodat ik even kan kijken hoe het geprogrammeerd is etc.?

Je geeft ook aan dat je een lijst krijgt met de gedraaide uren. Die lijst is dus gemaakt door iemand. Het lijkt mij uitgesloten dat iemand dat anno nu nog met pen en papier doet, dus daar is ongetwijfeld een computer voor gebruikt, en wellicht dat jij daar een afdrukje van krijgt. Als dat zo is, dan moet je die procedure dus zeker niet gebruiken: ga uit van het oorspronkelijke bestand! Dat mag best een Excelletje zijn, als je dat goed opzet is dat prima in te lezen in je database. Kortom: hou ook de werkstroom tegen het licht, en elimineer alle stappen waarbij je dubbel werk (en overtypen van een lijst is daar een schoolvoorbeeld van) moet doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan