• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenstaat/maandstaat per maand of week nieuwe Tab ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hoi,

Ik heb via het zoeken wat voorbeeldjes gevonden van kalenders en urenstaten, nu heb ik een kalender gebruikt en wat pull down menu-tjes gemaakt voor mijn urenstaat.
Ten eerste, wat ik graag wil:

Elke week, of elke maand een los tabblad, waarin mijn uren/overuren per dag staan+project nummer etc. En dat ik dan in een eerste of laatste tab van een jaar een volledig overzicht kan hebben qwa uren en overuren, alles opgeteld enzo.

Nu heb ik dus van 1 maand klaar met zo'n kalender, maar die inhoud blijft natuurlijk staan ondanks dat ik van maand wissel. Dus hier wordt alles overschreven, ik wil alles behouden.... kan dat?? Van mijn oude werkgever had ik zoiets, maar die krijg ik niet aangepast, teveel beveiligd en te ingewikkeld.

Dit is wat ik nu heb Bekijk bijlage urenstaat.xlsm

Thx gr Erik

Mijn advies zou zijn om een apart tabblad te maken met een tabel waarin je alle uren invoert.
Op het tabblad per maand kun je dan formules zetten die de gegevens ophaalt uit de invoertabel.
Met VBA zou je het ook zo kunnen maken dat je via het maandblad invoert en dat de gegevens naar de tabel worden geschreven.
Maar dan wordt het wat moeilijker, omdat je in VBA moet programmeren.

als dit voorbeeld is waar mee je verder wild,
dan hoef je alleen noch maar een macro te maken die als je van maand wisselt:
opslaat in een overall tabblad en
de gegevens van de geselecteerde maand invult

Laatst bewerkt:
het is natuurlijk ook mogelijk om alles in 1 hoofdtabel te stoppen.
en een filter er op zetten voor de maand of week of jaar overzichten.
dat voorbeeld wat er bij zit in post 1 is dat ook wat je ongeveer wil?

Erik,

Bij het maken van een programma moet je verschil maken tussen de invoer en opslag van gegevens en de
uitvoer van informatie. Je bent met de invoer begonnen en dat ziet er prima uit.
Nu zal je verder moeten gaan met het schijven van de opslag van de gegevens in de vorm van een tabel.
Hier kun je VBA voor gebruiken.
In jouw voorbeeld sla je op: De naam van de werknemer, de datum, het aantal uren, het projectnummer.
Ik zou de overuren opslaan in een apart record.

Tenslotte kun je met draaitabellen redelijk simpel overzichten maken per dag, per week of per maand.
Een draaitabel kan op basis van de datum dag, week, maand, kwartaal overzichten maken.

Veel Succes.

Hey Sylvester,

Ja dat is al super!!! ik ben namelijk niet bekend met vba dus zo'n opzetje helpt me inderdaad al veel verder... kan ik nu ook bv een los tabblad maken voor de totalen? Kan ik dan gewoon linken aan kolommen en daar een filter opzetten?
Want dan heb ik mooi een eigen uren administratie van het hele jaar, helemaal compleet.

ps. sorry voor mijn late reactie, maar ben door ontsteking na het trekken van 2 kiezen even uit de running geweest.

ja hoor, je kan er alles mee doen.
de vba die gebruikt is stelt niets voor
het doet een beetje scrol werk voor je, meer niet.

de week en de maand totalen voor "uren snip/verz" staan er al in .
en dergelijke formules kun je ook in een ander tabblad zetten.

succes , in ben benieuwd naar de volgende fase.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan