• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull1977

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2011
Hallo..
ik ben bezig met een urenstaat
deze werkt perfect zolang ik mijn normale en overuren doe...
Doe ik minder uren dan 8 per dag dan loopt het mis...

ik heb mijn totaal daguren (einduur G12 - beginuur E12-middag uur F12) geeft het aantal uren gewerkt J12

maar dan om het aantal overuren in (I12) te berekenen heb ik de cel van het totaal uren J12 - H10
H10 is een cel waar ik 8:00 heb staan om de normale daguren weer te geven
zolang ik nu 8u of meer doe per dag werkt dit maar zodra ik er minder doe krijg ik ###### omdat het negatief cijfer word...
Hoe kan ik dit oplossen??

krijg het bestand niet geupload??!!

Laatst bewerkt:
Je kunt het best afzonderlijke cellen (kolommen ) gebruiken voor overuren en te weinig gewerkte uren. Aan het einde van de week of maand maak je dan een saldo van die uren en dat saldo tel je op of trek je af van het 'normale' aantal week- of maanduren. Alle andere oplossingen zijn minder fraai, want kunstmatig. Excel kent inderdaad geen negatieve uren.

Probeer deze eens:

Code:
=MAX(H12-H10;0)

Excel werkt niet (of toch normaal niet) met negatieve tijden.

Cobbe, de vragensteller wil natuurlijk zowel de te veel- als de te weinig gewerkte uren weergeven en die op het einde van de week of maand optellen/aftrekken. Om te kunnen optellen/aftrekken heb je getallen (uren+minuten) nodig, vandaar dat ik altijd voorstel om er afzonderlijke kolommen van te maken (met de opschriften 'Te veel' /'Te weinig'). Je hebt dan altijd positieve getallen waar je mee kunt rekenen.

Redbull,
in de cel waarin de teveel gewerkte uren moeten komen, typ je: =ALS(J12>H10;J12-H10;"")
in de cel ernaast waarin de te weinig gewerkte uren moeten komen, typ je: =ALS(J12<H10;H10-J12;"")
en die twee formules kopieer je naar beneden.

Laatst bewerkt:
Kan ik ook niet in de cel waar de overuren komen een minimum waarde geven??
dus nu staat er in de cel 0:00 als ik dus overuren doen komt er tijd bij doe ik 8u per dag blijft het op 0:00 staan maar als ik er minder dan 8u per dag doe moet het niet negatief worden maar 0:00 blijven...

bestaat er dus geen formulle zodat die cel op 0:00 minimum blijft staan??

Ik wilde het exel bestand toevoegen zodat dit makelijker gaat maar dit gaat blijkbaar niet
ik heb het nu in een andere link geplaatst en hopelijk gaat het dan nu wel
http://www.visclubnooitgenoeg.be/UrenAllSupport&Servicestest.xlsx

Als je een Excelbestand op het forum plaatst, kun je dat best doen als Excel97-2003-bestand,
anders kunnen velen (waaronder ik) het niet openen.

met die nu wel ja...
maar ik ben zeker dat jullie hier ook wel een oplossing hadden gevonden....
Die oplossing heb ik deze nacht rond 03:30 doorgekregen....

Ik had dus nog geen tijd gehad om het hier te melden dat er al een oplossing voor was...

dus hier ook bedankt voor jullie moeite

groeten

deze topic mag gesloten worden
:thumb:

mijn boodschap is dat je (bij je vraagstelling) even aangeeft dat je eenzelfde vraag ook op een ander forum hebt gesteld.

op dit forum is (crossposting) niet verboden.

op het andere forum (worksheet.nl) wel.

mijn boodschap is dat je (bij je vraagstelling) even aangeeft dat je eenzelfde vraag ook op een ander forum hebt gesteld.

op dit forum is (crossposting) niet verboden.

op het andere forum (worksheet.nl) wel.

oke wist ik niet sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan